| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Ocena pracy > Ocena kompetencji pracownika za pomocą DC w terenie – opis praktyki

Ocena kompetencji pracownika za pomocą DC w terenie – opis praktyki

Sesje development i assessment center to narzędzia diagnostyczne znane w HRM od lat, stosowane z mniejszym lub większym przekonaniem zarządów, głównie ze względu na wysokie koszty, jakie muszą zostać poniesione, aby ocena została przeprowadzona rzetelnie.

Konstrukcja zadań

Większość ćwiczeń miała postać zadań nastawionych na osiągnięcie konkretnego mierzalnego celu, a aktywność koncepcyjna odgrywała rolę na etapie opracowania strategii działania i planowania realizacji. Zasadniczym elementem każdego ćwiczenia były aktywne, fizyczne lub manualne czynności. O jakości wykonania w dużej mierze decydowało natężenie współpracy w zespole oraz koordynowanie pracy poszczególnych jej członków. Liczba osób wchodzących w skład zespołu w przełożeniu na specyfikę każdego ćwiczenia umożliwiała zaistnienie różnorodnych mechanizmów grupowych. Wśród uczestników można było zaobserwować bierną postawą uczestnika w sytuacji, w której odpowiedzialność za wykonanie zadania nałożona jest na zespół jako całość, a nie na poszczególne jednostki.

Takie podejście nasuwa wiele analogii ze specyfiką codziennej pracy uczestników. Pozwala zatem przełożyć zaobserwowane wyniki na pracę zawodową i z wysokim prawdopodobieństwem przypuszczać, iż podobne modele zachowań poszczególnych uczestników mają miejsce w organizacji.

Bilans sesji

Wyniki opracowano na podstawie informacji zebranych przez towarzyszących każdej grupie asesorów, doświadczonych w prowadzeniu ośrodków oceny i rozwoju, przewodników grup, koordynatorów poszczególnych ćwiczeń, a także analizy dokonanej na podstawie sporządzonych nagrań wideo. Tak wielostronne źródła informacji podniosły obiektywizm i uniwersalizm zamieszczonych w raporcie wniosków.

Wynikiem pracy był raport zawierający charakterystyki osób ujawniających potencjał liderski wraz z krótkim opisem najsilniej zaakcentowanych cech oraz hipotezą potencjalnych deficytów.

Kiedy outdoor development center™...

Metoda badania potencjału kompetencyjnego Outdoor Development Center™ to dobry sposób na zidentyfikowanie zachowań pracowników funkcjonujących w organizacji od lat. To również świetny sposób na wzmocnienie kreatywności, wreszcie alternatywa sesji in-door.

Należy jednak pamiętać, iż Outdoor Development Center™, jak każde narzędzie diagnostyczne, niesie ze sobą pewne ograniczenia. Świetnie nadaje się do diagnozy kompetencji, takich jak umiejętność współpracy, komunikatywność, zarządzanie zespołem, rozwiązywanie problemów, zarządzanie czasem, przywództwo. Jak łatwo zauważyć, są to kompetencje, które można zakwalifikować do kategorii społecznych i menedżerskich. Tego typu kompetencje są na tyle uniwersalne, że bez trudu można je przenieść z biurowych realiów na łono natury, bez ryzyka utraty wiarygodności wyników. Jednocześnie te same zadania pozwolą także na ocenę poziomu integracji zespołu czy wyłonienie liderów.

Grupa Tempo, firma konsultingowa, istnieje od 2002 roku, obsługuje średnie i duże przedsiębiorstwa w obszarze strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. Zajmuje się budową i wdrażaniem narzędzi wspomagających i optymalizujących pracę działów HR, pomiarem efektywności tych narzędzi, rekrutacją i szkoleniem menedżerów. W tym roku Grupa Tempo zdobyła tytuł „Inwestora w kapitał ludzki” przyznawany przez Fundację Obserwatorium Zarządzania.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Skarbiec

Kancelaria Prawna Skarbiec, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »