| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Ocena pracy

Ocena pracy

Słaba wydajność pracowników - przyczyny

Aktualizacja: 22.07.2015

Efekty wykonywanej przez pracowników pracy nie zawsze są zadowalające dla pracodawcy. Słaba wydajność pracowników często wiąże się z przepracowaniem, nadmiarem obowiązków oraz brakiem organizacji. Jakie jeszcze przyczyny braku efektywności pracy można wyróżnić? »

Dlaczego warto przeprowadzać audyt systemu ocen okresowych pracowników?

Aktualizacja: 12.05.2015

W pierwszej połowie roku dochodzi do oceny wyników całej organizacji, jak i poszczególnych pracowników. W drugiej połowie roku można natomiast przeprowadzić ocenę systemu oceny okresowej pracowników. Dlaczego warto dokonać audytu systemu ocen? »

Konsekwencje negatywnej oceny rocznej

Aktualizacja: 07.01.2015

Koniec roku to okres, w którym w firmach często przeprowadza się oceny okresowe. Ich celem jest m.in. poprawa efektywności i jakości pracy poprzez jasne zdefiniowanie zasad pracy, jej ocenę i wyznaczanie celów. Są jednak pracownicy, którzy otrzymują bardzo niskie oceny, na dodatek drugi rok z rzędu. Czy jest to wystarczający powód do wręczenia im wypowiedzenia? »

Ocena okresowa pracownika - słaby wynik

Aktualizacja: 11.12.2014

Ocena okresowa pracownika w wielu firmach stosowana jest na przełomie roku. W przedsiębiorstwach dochodzi do dystrybucji formularzy, spotkań z przełożonymi, analiz i podsumowań. Jak efektywnie przeprowadzić ocenę okresową pracownika? Co zrobić, gdy pracownik osiąga słaby wynik? »

Ocena pracy działów HR przez menedżerów

Aktualizacja: 19.11.2014

Badania przeprowadzone przez Hay Group wykazały brak partnerstwa między działami HR a menedżerami liniowymi, który utrudnia skuteczne zarządzanie. Podstawowym problemem wydaje się być niechętne dzielenie się informacjami i wolna reakcja działów zarządzania zasobami ludzkimi. Jak zmienić aktualną sytuację? »

Przedsiębiorczość kobiet w Polsce

Aktualizacja: 26.08.2014

W zarządach wielu firm nadal dominują mężczyźni, jednak kobiety zakładają dziś coraz więcej firm. Prowadzenie własnej firmy jest dla nich alternatywą dla pracy na czyjś rachunek. »

Ocena pracowników - bieżąca czy roczna?

Aktualizacja: 07.08.2014

Ocena pracowników powinna być dokonywana na bieżąco czy rocznie? Ze szkoleń, treningów i książek o zarządzaniu menedżerowie dowiadują się, że kluczowe jest przekazywanie pracownikom informacji zwrotnej na co dzień. Pracownik powinien wiedzieć od razu, które jego działania przełożony ocenia pozytywnie, co jest jego mocną stroną, a nad którymi kompetencjami powinien pracować. »

Czy ocena 360 stopni to narzędzie dla każdej firmy?

Aktualizacja: 20.11.2012

Proces oceny 360 stopni można z powodzeniem przeprowadzić w każdej firmie – bez względu na jej wielkość, rodzaj prowadzonej działalności czy strukturę. Wystarczy, że organizacja chce wykorzystać to narzędzie i jest gotowa, by zaangażować w tym celu niezbędne środki i zasoby. Warto zaznaczyć, że firmy decydujące się na wprowadzenie u siebie oceny 360 stopni nie muszą inwestować w rozbudowane rozwiązania informatyczne czy merytoryczne, które umożliwią jej zastosowanie. »

Test przynależności pokoleniowej

Aktualizacja: 30.10.2012

Generacja X – mówią o osobach urodzonych przed 1980 rokiem, o tych po tej dacie – generacja Y. Szczegóły różnią się w zależności od kultury i uwarunkowań, ale fakt jest jeden. Są jak dwa bieguny. Nie tylko mają inne wartości i postawy, lecz także co innego mogą wnieść do organizacji. Ich wspólna praca? Często jak człowieka z ufoludkiem, ale połączenie sił może przynieść niespodziewane efekty. Zobacz, przedstawicielem którego pokolenia jesteś i jakie warunki zawodowe są dla Ciebie najlepsze. »

Dlaczego pracownicy boją się oceny okresowej i jak ich do niej przekonać?

Aktualizacja: 31.07.2012

Chcemy wdrożyć w firmie ocenę okresową, jednak wiele działań, jakie podejmujemy w tym kierunku, spotyka się z niechęcią, oporem, negatywnymi opiniami czy atakami zarówno pracowników, jak i przełożonych. Czy tylko nasza organizacja boryka się z takimi problemami? Dlaczego tak wielu pracowników boi się oceny, która przecież ma służyć ich rozwojowi oraz poprawić dialog pomiędzy przełożonym a podwładnym? Jak przekonać sceptycznie nastawione czy niechętne osoby do zaangażowania się w proces oraz rzetelnego dokonania oceny i planowania działań rozwojowych? »

Jak przeprowadzać rozmowę oceniającą z różnymi typami osób?

Aktualizacja: 10.06.2012

W mojej firmie co roku realizowana jest ocena okresowa. Jestem menedżerem, więc przeprowadzam rozmowy oceniające z pracownikami. Wiele z nich jest trudnych ze względu na postawy, jakie przyjmują moi podwładni, często prezentujący negatywne podejście do firmy, idei oceny, metod rozwoju, a także moich kompetencji. Spotykam także osoby o bardzo wysokiej samoocenie, czasem nieadekwatnej do rzeczywistości. Część z nich skoncentrowana jest głównie na własnych celach zadaniowych i rozwojowych. Jak mam rozmawiać z poszczególnymi typami osób? Czy z każdym tak samo? »

Ocena pracownika - jak udzielać informacji zwrotnej?

Aktualizacja: 14.12.2011

Jestem menedżerem od kilku miesięcy. Ostatnio zetknąłem się z trudnością, jaką jest udzielanie informacji zwrotnej pracownikom. Moi ludzie są pracowici i sumienni, dostrzegam jednak pewne błędy i niedociągnięcia, które chciałbym wyeliminować. Boję się, że krytyka z mojej strony może urazić pracowników i zmniejszyć ich motywację. Jak udzielić informacji zwrotnej, aby przełożyła się ona na realną poprawę efektów pracy i aby nikt nie poczuł się dotknięty? »

Ocena pracowników - jak uniknąć błędów, stosując metodę 360 stopni

Aktualizacja: 16.11.2011

Metoda 360 stopni jest bardzo popularna w firmach, ponieważ jest uważana za pomiar kompetencji i osiągnięć pracowników w firmie powszechny, zrozumiały dla wszystkich i sprawiedliwy. W praktyce może okazać się, że metoda ta obrasta gąszczem biurokratycznych przepisów wykonawczych, jest wykorzystywana w celach politycznych i ogólnie pogarsza atmosferę panującą wśród pracowników. »

Kompetencje w małej firmie

Aktualizacja: 22.07.2011

Małe i średnie przedsiębiorstwa odgrywają ogromną rolę we współczesnej gospodarce rynkowej krajów wysoko rozwiniętych. Wpływ rozwoju kompetencji na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw jest potwierdzany coraz częściej empirycznie, chociaż zagadnienie to badane jest przede wszystkim w dużych organizacjach. To właśnie tam generowane są głównie narzędzia zarządzania kompetencjami. »

Badanie zaangażowania pracowników

Aktualizacja: 23.05.2011

Raiffeisen Bank, podobnie jak inne instytucje, od lat przeprowadzał badanie opinii pracowników. Dotychczasowe badania koncentrowały się jedynie na określeniu poziomu satysfakcji z pracy oraz nastrojów, jakie panują wśród zatrudnionych. Zmiana nastąpiła dwa lata temu, kiedy wraz z badaniami opinii pracowników zaczęto mierzyć poziom ich zaangażowania. »

POLECANE

SKŁADKI ZUS

reklama
Praca

Oferty pracy z praca.pl

Ostatnio na forum

WYDARZENIA

Eksperci infor.pl

Agencja Rozwodowa DIVORCED

Portal

Zostań ekspertem Infor.pl »