| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Jak motywować i zatrzymywać pracowników?

Jak motywować i zatrzymywać pracowników?

Praca pełna wyzwań, wyznaczanie celów, nagradzanie za ich osiąganie, planowanie ścieżek rozwoju, dobra komunikacja, konstruktywna dyskusja, podsumowanie pracy i jej wpływu na rozwój biznesu - wszystko to powinno zawierać się w długofalowej retencji pracowników. Duży w tym udział managerów, którym HR powinien dostarczyć narzędzi niezbędnych do tego, aby praca stała się dla nich możliwie najbardziej atrakcyjna.

Psychometria w służbie retencji

W większości firm planowanie kariery pracowników jest nieodłącznym elementem procedur, jakie w nich obowiązują. Prowadzenie dialogu na temat rozwoju zawodowego pracownika przynosi ogromne korzyści dla obydwu stron. Pracownik dzięki temu zyskuje większą świadomość swoich umiejętności i aspiracji. Lepsze zrozumienie możliwości jego kariery zwiększa motywację działania i pozwala na podejmowanie skutecznych decyzji, łączących rozwój życia zawodowego pracownika z wyznawanymi przez niego celami życiowymi.

Dzięki psychometrii możliwe jest efektywne motywowanie pracowników, podnoszenie morale i zwiększanie zaangażowania. Narzędzia psychometryczne dostarczają dokładnych oraz obiektywnych danych na temat stylu działania danej osoby w środowisku zawodowym. Managerowie są w stanie uzyskać trafne odpowiedzi, na takie pytania, jak:

  • Jakie są mocne strony pracownika?
  • Na jakie ograniczenia może on napotkać?
  • Czy pracownik aktywnie dąży do osiągnięcia sukcesu?
  • Jaki jest najbardziej skuteczny sposób motywowania pracownika?
  • W jaki sposób buduje on relacje w miejscu pracy?

Narzędzia psychometryczne pozwalają dopasować odpowiedniego pracownika do odpowiedniego stanowiska i określić, co należy zrobić, aby mógł pracować on na maksimum swoich możliwości. Większa świadomość zdolności pracowników pozwala wpłynąć na ich zaangażowanie, przede wszystkim poprzez stawianie odpowiednich wyzwań. Wszystkie te informacje pozwalają ocenić, w jakim stopniu pracownik będzie w stanie korzystać z programów szkoleniowych i w jakim stopniu jesteśmy w stanie wpływać na jego rozwój właśnie poprzez takie szkolenia.

Psychometria pozwala na efektywną retencję w organizacji, zwłaszcza poprzez zapewnianie wyzwań adekwatnych do potencjału pracowników. Wykorzystanie psychometrii w zarządzaniu pozwala na zwiększenie motywacji i zaangażowania pracowników, co w praktyce skutkuje redukcją niepożądanych zmian na stanowiskach.

Dołącz do nas na Facebooku!

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Finesia Consulting Sp. z o.o.

Usługi księgowe i kadrowo-płacowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »