| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Jak motywować i zatrzymywać pracowników?

Jak motywować i zatrzymywać pracowników?

Praca pełna wyzwań, wyznaczanie celów, nagradzanie za ich osiąganie, planowanie ścieżek rozwoju, dobra komunikacja, konstruktywna dyskusja, podsumowanie pracy i jej wpływu na rozwój biznesu - wszystko to powinno zawierać się w długofalowej retencji pracowników. Duży w tym udział managerów, którym HR powinien dostarczyć narzędzi niezbędnych do tego, aby praca stała się dla nich możliwie najbardziej atrakcyjna.

Psychometria w służbie retencji

W większości firm planowanie kariery pracowników jest nieodłącznym elementem procedur, jakie w nich obowiązują. Prowadzenie dialogu na temat rozwoju zawodowego pracownika przynosi ogromne korzyści dla obydwu stron. Pracownik dzięki temu zyskuje większą świadomość swoich umiejętności i aspiracji. Lepsze zrozumienie możliwości jego kariery zwiększa motywację działania i pozwala na podejmowanie skutecznych decyzji, łączących rozwój życia zawodowego pracownika z wyznawanymi przez niego celami życiowymi.

Dzięki psychometrii możliwe jest efektywne motywowanie pracowników, podnoszenie morale i zwiększanie zaangażowania. Narzędzia psychometryczne dostarczają dokładnych oraz obiektywnych danych na temat stylu działania danej osoby w środowisku zawodowym. Managerowie są w stanie uzyskać trafne odpowiedzi, na takie pytania, jak:

  • Jakie są mocne strony pracownika?
  • Na jakie ograniczenia może on napotkać?
  • Czy pracownik aktywnie dąży do osiągnięcia sukcesu?
  • Jaki jest najbardziej skuteczny sposób motywowania pracownika?
  • W jaki sposób buduje on relacje w miejscu pracy?

Narzędzia psychometryczne pozwalają dopasować odpowiedniego pracownika do odpowiedniego stanowiska i określić, co należy zrobić, aby mógł pracować on na maksimum swoich możliwości. Większa świadomość zdolności pracowników pozwala wpłynąć na ich zaangażowanie, przede wszystkim poprzez stawianie odpowiednich wyzwań. Wszystkie te informacje pozwalają ocenić, w jakim stopniu pracownik będzie w stanie korzystać z programów szkoleniowych i w jakim stopniu jesteśmy w stanie wpływać na jego rozwój właśnie poprzez takie szkolenia.

Psychometria pozwala na efektywną retencję w organizacji, zwłaszcza poprzez zapewnianie wyzwań adekwatnych do potencjału pracowników. Wykorzystanie psychometrii w zarządzaniu pozwala na zwiększenie motywacji i zaangażowania pracowników, co w praktyce skutkuje redukcją niepożądanych zmian na stanowiskach.

Dołącz do nas na Facebooku!

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Porad Finansowo-Księgowych dr Piotr Rojek Sp. z o.o.

Kancelaria audytorska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »