| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Recepta na skuteczny employer branding

Recepta na skuteczny employer branding

Firma, która chce się rozwijać i mieć najlepszych pracowników, musi zainwestować we własny wizerunek. W tym celu z pomocą mogą przyjść działania budowania wizerunku dobrego pracodawcy, czyli employer branding.

- możliwość udziału w akcjach społecznych, np. wspierających dzieci, zwierzęta.

Zobacz serwis: Wynagrodzenie i inne świadczenia

Ale to nie wszystko. Ważne jest także dbanie o atmosferę w firmie, w tym również o prawidłową komunikację wewnętrzną. Bywa, że firma ma do zaoferowania wyjazdy, bony i szkolenia, ale nie chwali się tym wewnątrz firmy. To sprawia, że część pracowników ma wrażenie, że benefity są zarezerwowane tylko dla wybranych.

Na niezadowolenie z firmy mogą wpływać także wydawałoby się drobiazgi np. sztywne godziny rozpoczynania dnia w pracy. Czasem wystarczy dać pracownikom wybór i umożliwić start pracy w elastycznych godzinach (między 8.00 a 10.00), aby podnieść ich wskaźnik zadowolenia.

„Pracujmy nad relacjami z pracownikami i stwórzmy im takie warunki, aby mogli być dumni, że są zatrudnieni w naszej firmie.” – podkreśla Bartosz Struzik.

Ekspert MonsterPolska.pl dodaje, że dla wielu pracowników bardzo ważne są również aspekty dotyczące samorozwoju, planowania kariery oraz świadomość roli, jaką pełnią w firmie. Organizacja, która z jednej strony daje pracownikom poczucie, że ich praca jest ważna i doceniana, z drugiej – tworzy perspektywy rozwoju i awansu, ma większe szanse na to, że ludzie zechcą związać się z nią na dłużej.

Dlaczego warto zabiegać o pracowników?

Powodów, dla których należy dbać o wizerunek w oczach pracowników, jest kilka. Jednym z nich jest brak specjalistów. Chodzi nie tylko o osławioną branżę IT, ale również o inżynierów i wykwalifikowanych robotników. O tych pracowników będzie coraz trudniej. Drugi ważny powód? Zadowoleni z pracy pracownicy chętniej pracują, bardziej się angażują, są lojalni i traktują pracę jak ważną część życia. A to przekłada się na wyniki firmy.

Dołącz do nas na Facebooku!

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Eksperci:

MonsterPolska.pl

lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą

Bartosz Struzik

Dyrektor Zarządzający internetowego serwisu pracy MonsterPolska.pl, polskiego oddziału międzynarodowej grupy Monster.com.

Zdjęcia

Recepta na skuteczny employer branding
Recepta na skuteczny employer branding

PIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Jerzy Piskorski

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK