| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Podróże motywacyjne pracowników

Podróże motywacyjne pracowników

Podróże motywacyjne pracowników stają się coraz bardziej popularne. Czy warto w nie inwestować? Jakie korzyści mogą przynieść pracodawcy?

Podróże motywacyjne pracowników - korzyści dla pracodawcy

W poniższym artykule odpowiemy na pytanie, dlaczego warto inwestować w podróże motywacyjne? Ten „odłam” dynamicznie rozwijającego się w naszym kraju przemysłu spotkań wpływa bowiem pozytywnie na rozwój przedsiębiorstwa w wymiarze finansowym, jak i wizerunkowym.

W literaturze czy mediach można spotkać się z różnymi określeniami przemysłu spotkań, m. in. turystyka biznesowa, rynek spotkań, branża eventowa, branża MICE, podróże służbowe czy rynek konferencyjno-szkoleniowy. Podróż motywacyjna (incentive travel) jest natomiast jedną z jego gałęzi.

W skrócie można napisać, że jest to wyjazd pracownika opłacany przez pracodawcę w ramach wynagrodzenia za wykonanie określonych zadań lub za szczególne osiągnięcia. Podróż motywacyjna łączy w sobie elementy motywacyjne, szkoleniowe, turystyczne i zabawowe.

Rekomendowany produkt: Personel i Zarządzanie

Trochę historii…

Za pierwszą podróż motywacyjną na świecie uważa się sfinansowanie wyjazdu grupy sprzedawców marki Ford w 1910 roku. Pracownicy amerykańskiej firmy udali się na koszt pracodawcy w podróż ze stanu Ohio do Nowego Jorku w nagrodę za dobre wyniki finansowe. Warto jednak wiedzieć, że także w naszym kraju podróże motywacyjne mają bogatą historię, choć organizowano je w innych okolicznościach. Nagradzanie, motywowanie i wyróżnianie pracowników pojawiało się już bowiem na dworach królewskich oraz wśród możnowładców. W latach przedwojennych nagrody dla pracowników oferowali chociażby Anny i Alfred Krzyccy z czasopisma „Moja Przyjaciółka”, którzy to w ramach prezentu wysyłali swoich pracowników na wycieczki rowerowe czy kolejką wąskotorową. O rozwoju turystyki biznesowej, a co za tym idzie podróży motywacyjnych w Polsce więcej zaczęło się mówić dopiero pod koniec ubiegłego stulecia.

Zadaj pytanie: FORUM

W 1998 roku powstało stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, które uznawane jest za symboliczny początek tego typu organizacji w naszym kraju. W kolejnych latach nastąpił dynamiczny rozwój całej branży spotkań, co widać nie tylko po liczbie organizowanych konferencji, kongresów i szkoleń, obiektów przystosowanych do organizacji tego typu wydarzeń, ale też i „rynku” podróży motywacyjnych. Incentive travel obecnie postrzega się jako niekonwencjonalną, ale i niezwykle skuteczną formę rozwoju firm i instytucji.

Korzyści

Umiejętnie zorganizowana podróż motywacyjna przynosi firmie wiele korzyści, nie tylko w wymiarze finansowym, ale również wizerunkowym. Z punktu widzenia pracodawcy, nagroda w postaci wyjazdu jest korzystniejsza niż gratyfikacja finansowa. Wiążę się to z tym, że atrakcyjna podróż lepiej zapada w pamięć niż otrzymanie gotówki, która szybko zostanie wykorzystana na bieżące potrzeby. Nagrodzone osoby po powrocie z wycieczki przekażą natomiast swoje wrażenia reszcie zespołu i zmotywują pozostałych do wzmożonej i wydajniejszej pracy, co jednoznacznie przełoży się na zysk firmy.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Nationale-Nederlanden

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »