| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Produkt z przyszłością - bony jako narzędzie wpływające na poprawę satysfakcji pracowników

Produkt z przyszłością - bony jako narzędzie wpływające na poprawę satysfakcji pracowników

Mimo że rynek bonów towarowych ustabilizował się na dobre, większość emitentów stara się modyfikować swoje oferty, by jak najlepiej dostosować je do zwiększających się wymagań klientów. Wyspecjalizowane firmy emitenckie przyczyniły się do zasadniczej zmiany jakościowej rynku, a pośrednio także do zmiany sposobu postrzegania tej formy wynagrodzeń pozapłacowych przez swoich klientów.

O obustronnych korzyściach dla pracodawcy i pracowników, które daje karta elektroniczna Bonus+, mówi Natalia Murek, asystentka dyrektora generalnego Thule Sp. z o.o.

- W naszej firmie każdy z pracowników otrzymuje kartę podarunkową o różnych nominałach - od 150 zł do 600 zł. Dla nas jako pracodawcy ta forma podarunkowa jest bardzo wygodna. Bonus Systems Polska otrzymuje od naszej firmy listę pracowników wraz z kwotami, które muszą znaleźć się na karcie, i na tej czynności kończy się nasza misja. Już w listopadzie każdy pracownik odbiera nową kartę lub zostaje mu doładowana stara. Załoga w liczbie 400 osób ma dwa lata na wykorzystanie kwoty zdeponowanej na karcie.

Warto dodać, że siedziba firmy Thule znajduje się w małej miejscowości, w której sklepy jeszcze dwa lata temu nie były wyposażone w terminale płatnicze. Od czasu, gdy firma nawiązała współpracę z Bonus Systems Polska, w każdym sklepie pracownicy mogą płacić kartą płatniczą.

Bony w branżach

Istotne dla prezentacji obrazu rynku bonów w Polsce jest spojrzenie także na rodzaj branż, które tego typu ofertę cenią wysoko. Z wypowiedzi specjalistów wynika, że nie można wskazać wyraźnej przewagi określonych branż, które bardziej od innych inwestują w bony towarowe. Można natomiast określić dynamikę tych inwestycji notowaną w wybranych sektorach. Tendencja do wzbogacania systemów wynagrodzeń o rozwiązania pozapłacowe w formie bonów towarowych jest widoczna szczególnie w branżach, które silnie zostały dotknięte skutkami emigracji zarobkowej Polaków, przez co muszą dokładać szczególnych starań, by pozyskać potrzebnych specjalistów.

- Rozwiązania w zakresie motywacji pracowników najczęściej poszukiwane są przez firmy reprezentujące branże: budowlaną, deweloperską, bankowo-ubezpieczeniową i transportową. W okresie wakacyjnym, który tradycyjnie charakteryzuje się wolniejszym tempem działania, zaobserwowaliśmy silniejsze niż w ubiegłych latach zainteresowanie kuponami - wyjaśnia Przemysław Wenka.

- Nie można wyróżnić specjalnych branż zainteresowanych zakupem kart czy bonów. Wynika to z tradycji obdarowywania pracowników, przyznawania premii na koniec roku czy też po prostu i przede wszystkim z kondycji finansowej przedsiębiorstwa - twierdzi Adam Kompowski.

Nowe oferty

Bony towarowe zaczynają na polskim rynku odgrywać rolę skutecznego środka wykorzystywanego do motywowania pracowników. Ze względu na dynamikę rynku pracy, ale także wygodę użytkowania, można się spodziewać, że w najbliższej przyszłości prawdopodobnie coraz większa grupa przedsiębiorstw dołączy do grona firm wykorzystujących tę formę pozapłacowych świadczeń dla pracowników. Niezwykle istotnym elementem dla rozwoju tego sektora rynku będzie stałe modyfikowanie oferty przez emitentów.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Strama

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »