| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Produkt z przyszłością - bony jako narzędzie wpływające na poprawę satysfakcji pracowników

Produkt z przyszłością - bony jako narzędzie wpływające na poprawę satysfakcji pracowników

Mimo że rynek bonów towarowych ustabilizował się na dobre, większość emitentów stara się modyfikować swoje oferty, by jak najlepiej dostosować je do zwiększających się wymagań klientów. Wyspecjalizowane firmy emitenckie przyczyniły się do zasadniczej zmiany jakościowej rynku, a pośrednio także do zmiany sposobu postrzegania tej formy wynagrodzeń pozapłacowych przez swoich klientów.

Każdy rodzaj bonu towarowego może stać się dobrym instrumentem dla pracodawców chcących premiować swoich pracowników.

- W sytuacji gdy bony są finansowane ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych - a tak było w ostatnich latach w Banku - nie stanowią podstawy wymiaru składki na ubezpieczenia społeczne, a w konsekwencji - przy tym samym koszcie pracodawca jest w stanie zaoferować pracownikowi świadczenie w wyższej wysokości, niż gdyby miał wybrać formę gratyfikacji pieniężnej. Poza tym zazwyczaj z bonami powiązane są akcje promocyjne w niektórych punktach usługowych czy handlowych bądź sieciach sklepów, w których pracownicy korzystają z atrakcyjnych ofert sprzedażowych, np. zniżki na wszystkie lub wybrane produkty. Intencją Banku było przyznawanie bonów wszystkim pracownikom, przy czym ich wysokość była zróżnicowana w zależności od wynagrodzenia pracownika. Kredyt Bank SA nie korzystał dotychczas z innego rodzaju bonów niż bony towarowe, np. z bonów żywieniowych - mówi Wojciech Kęsik, dyrektor Biura ds. Relacji Pracowniczych Kredyt Banku SA.

...lepsza karta

W ostatnich kilku latach Kredyt Bank skorzystał z usług dwóch firm emitenckich oferujących dwa rodzaje bonów: Kupony Podarunkowe oraz kartę elektroniczną typu pre-paid. Jak przyznał dyrektor Wojciech Kęsik, rozwiązanie powyższe pozwoliło bankowi wynegocjować optymalne warunki zakupu bonów, jak również przekazać pracownikom dwie niezależne oferty akcji promocyjnych wiążących się z ich nabyciem.

Trendy rynkowe i konkurencja na polskim rynku bonów towarowych przyczyniają się do urozmaicenia oferty. Kilka lat temu na rynku polskim zagościła, wprowadzona przez Bonus Systems Polska we współpracy z Kredyt Bankiem i MasterCard, karta elektroniczna Bonus+. Na karcie łączącej cechy bonu żywnościowego oraz typowej karty płatniczej pracodawca deponuje pieniądze. Karta elektroniczna, co prawda, wiąże się z wyższymi opłatami niż za papierowe bony towarowe, ale ma wiele zalet.

- Najważniejszą jest swoboda wyboru prezentu. Kartą Bonus+ można płacić w 250 tys. punktów, a po raz pierwszy w bieżącym roku także w sklepach internetowych. Karta Bonus+ umożliwia zakupy za dowolną kwotę, i ta zaleta jest bardzo wysoko oceniana przez konsumentów. Z kolei ważnymi korzyściami dla firm jest możliwość doładowywania tych kart oraz logistyczne bezpieczeństwo ich obsługi - twierdzi Adam Kompowski, prezes zarządu Bonus Systems Polska.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Ogólnopolski Konwent Agencji Pracy

związek pracodawców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »