| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Jak skutecznie motywować pracowników?

Jak skutecznie motywować pracowników?

Mój szef do znudzenia powtarza nam, jego podwładnym, że mamy zawsze szukać potrzeb naszych klientów, bo tylko wtedy będziemy w stanie ich dobrze obsługiwać. Zgadzam się z tym, a jednocześnie mam do niego żal, że wcale go nie interesują nasze potrzeby. Gdyby znał niektóre z nich, pracowałoby się nam lepiej.

Brak zaangażowania ze strony podwładnych. Udzielają oni prawdziwych odpowiedzi na swój temat tylko wtedy, gdy widzą sens takiej rozmowy. Jeśli więc szef nie jest przekonywający w swoim zainteresowaniu potrzebami motywacyjnymi członków zespołu, to musi się liczyć z tym, że nie zdobędzie rzetelnych informacji. Często wówczas potrzeby, o których mówi pracownik, nie są prawdziwe, mają jedynie na celu zbycie dopytującego się przełożonego.

  • Szefowie, którzy poznali potrzeby swoich podwładnych, nie szukają już kolejnych. Tymczasem motywacja nie trwa wiecznie i stałe eksploatowanie jednej potrzeby motywacyjnej powoduje jej zdewaluowanie.
  • Brak wiedzy o możliwych potrzebach pracowników powoduje, że szef nie orientuje się, jakich informacji szukać, a przez to, jak się o nie dopytywać. Stąd obok zwykłego, ludzkiego zainteresowania szefa pomocna będzie też wiedza – na przykład o motywowaniu, o zarządzaniu sytuacyjnym, o potrzebach McCllelanda.
  • Część menedżerów boi się lub wstydzi dopytywać pracowników o to, co jest dla nich ważne.
  • Niektóre potrzeby podwładnych są tak nietypowe lub tak wyszukane, że menedżerowie wolą nie pytać o nie, ponieważ obawiają się, że nie będą mogli ich zrealizować.
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Witold Chomiczewski

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »