| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Nieodwracalny trend. Wpływ projektów społecznej odpowiedzialności biznesu na postawy i zaangażowanie pracownicze.

Nieodwracalny trend. Wpływ projektów społecznej odpowiedzialności biznesu na postawy i zaangażowanie pracownicze.

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest obecnie jedną z kluczowych działalności organizacji w Polsce. Firmy podejmują konkretne działania, które odpowiednio zaplanowane, wpisane w strategię, misję i wartości mogą pozytywnie wpływać nie tylko na wzrost zaufania pracowników, lecz także na pozytywny wizerunek zewnętrzny.

Według danych Forum Odpowiedzialnego Biznesu (www.odpowiedzialnybiznes.pl) korzyści, jakie płyną z realizacji strategii CSR przez przedsiębiorstwa, mają charakter długofalowy, a praktycy i teoretycy zagadnienia wskazują na:

  • wzrost zainteresowania inwestorów,
  • zwiększenie lojalności konsumentów i interesariuszy,
  • poprawę relacji ze społecznością i władzami lokalnymi,
  • wzrost konkurencyjności,
  • podnoszenie poziomu kultury organizacyjnej firmy.

Realizacja projektów CSR korzystnie wpływa na organizację poprzez kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród zatrudnionych, a także pozyskiwanie i utrzymywanie najlepszych pracowników. Jak pracownicy postrzegają firmę, zależy między innymi od tego, w jaki sposób dana organizacja realizuje projekty, w których zaangażowanie pracownicze (np. wolontariat pracowniczy) jest doceniane i stymulowane. Bez wątpienia jest to jedno z narzędzi motywacji pozafinansowej i podnoszenie godnościowego aspektu pracy.

Społeczna odpowiedzialność biznesu to bardzo konkretne działania, które odpowiednio zaplanowane, wpisane w strategię, misję, wartości firmy zdecydowanie pozytywnie mogą wpłynąć na jej postrzeganie zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz organizacji.

Poniższe przykłady wskazują, w jaki sposób można – poprzez zaangażowanie pracownicze – realizować ważne społecznie projekty.

Kampania antynikotynowa

W 2010 roku British American Tobacco Polska (BAT) wdrożył globalną kampanię komunikacyjną dotyczącą przeciwdziałania paleniu wśród nieletnich. Celem kampanii jest dotarcie do jak największej liczby sprzedawców i partnerów handlowych, uświadamiając im nie tylko prawne aspekty związane ze sprzedażą papierosów nieletnim, lecz także spowodowanie ograniczenia sprzedaży.

Cel ten realizowało 250 pracowników sprzedaży BAT. Akcja wsparta była ulotkami informacyjnymi. Skutkiem tego działania, angażującego pracowników BAT, było dotarcie prawie do 40 tys. punktów sprzedaży, w których rozkolportowano 90 tys. ulotek informacyjnych. Dodatkowymi narzędziami komunikacyjnymi wdrażanymi w ramach projektu były prezentacje i dyskusje z głównymi partnerami handlowymi w ich centralach. Rynek pozytywnie odpowiedział na działania BAT i kampania będzie realizowana w kolejnych latach.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Budnik

Radca Prawny - Kancelaria Prawna Cyman i Wspólnicy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »