| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Nieodwracalny trend. Wpływ projektów społecznej odpowiedzialności biznesu na postawy i zaangażowanie pracownicze.

Nieodwracalny trend. Wpływ projektów społecznej odpowiedzialności biznesu na postawy i zaangażowanie pracownicze.

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest obecnie jedną z kluczowych działalności organizacji w Polsce. Firmy podejmują konkretne działania, które odpowiednio zaplanowane, wpisane w strategię, misję i wartości mogą pozytywnie wpływać nie tylko na wzrost zaufania pracowników, lecz także na pozytywny wizerunek zewnętrzny.

Wolontariusze organizują czas wolny dzieciom w szpitalach działających w programie „Telefon do Mamy”, tworzą w szpitalach „Bajkowe kąciki” – kolorowe świetlice dla dzieci, w programie „Edukacja z internetem TP” prowadzą lekcje o zasadach bezpiecznego korzystania z internetu, przygotowują też własne lokalne projekty niesienia pomocy dzieciom, a Fundacja Orange pomaga, przyznając granty na ich realizację. Podczas akcji „Zostań Mikołajem”, która jest organizowana od sześciu lat, kilkuset pracowników TP i Orange przygotowuje świąteczne niespodzianki dla potrzebujących dzieci. Realizowane są także wolontariackie wyjazdy integracyjne.

Przez ostatnie sześć lat ponad 4070 wolontariuszy zaangażowało się w różnego typu akcje o charakterze społecznym i charytatywnym. Pracownicy Grupy TP przepracowali ponad 16,9 tys. godzin, zrealizowano ponad 77 projektów wolontariackich wg własnych pomysłów.

W celu zachęcania pracowników do udziału w projektach wolontariackich firma uruchomiła specjalną stronę poświęconą wolontariatowi. Projekt wolontariatu wpisany jest w globalny program Orange Communitty pokazujący prospołeczne działania pracowników Orange na całym świecie. W 2009 roku Fundacja Orange wspólnie z Fundacją Moje Stypendium i innymi partnerami stworzyła portal e-wolontariat, którego misją jest promowanie i upowszechnianie wolontariatu przez internet.

Współpraca z uczelniami

CSR w TP to jednak nie tylko wolontariat pracowniczy. Program Twoja Perspektywa to działanie skierowane do studentów kierunków technicznych i ekonomicznych. Grupa Telekomunikacja Polska organizuje go razem z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami i Business for Society. W roku akademickim 2009/2010 odbyła się już druga edycja programu. Jego celem jest zbliżenie świata nauki i biznesu poprzez rozwijanie u studentów umiejętności ważnych z punktu widzenia przyszłej pracy oraz pokazanie im możliwości rozwoju zawodowego w branży telekomunikacyjnej. Program składa się z warsztatów, konkursu i programu ambasadorskiego.

W czasie 18 warsztatów prowadzonych przez praktyków oraz trenerów wewnętrznych Grupy TP na sześciu uczelniach patronackich studenci mają okazję poszerzyć swoją wiedzę zarówno z zakresu telekomunikacji czy ekonomii, jak i umiejętności miękkich, takich jak przygotowanie prezentacji, prowadzenie negocjacji czy zarządzanie czasem. Warsztaty odbywają się na Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Warszawskiej, Szkole Głównej Handlowej, Politechnice Łódzkiej, Akademii Leona Koźmińskiego i Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych.

Istotną częścią programu jest ogólnopolski konkurs Twoja Perspektywa skierowany do utalentowanych młodych ludzi, których pasjonują nowoczesne technologie oraz ich zastosowanie w nowych obszarach biznesowych i codziennym życiu.

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest przyszłością działań PR. Jest to zupełnie zrozumiałe, kiedy komunikacja przedsiębiorstw wykracza już poza wcześniejsze ramy PR-owe. Obecnie praktycznie każde przedsiębiorstwo realizuje jakiś projekt w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Często, w przypadku średnich przedsiębiorstw, nie są one odpowiednio nazwane, być może posiadają niedostatki, ale trend i chęć niesienia pomocy dla środowiska i społeczeństwa jest nieodwracalny.

Konkretne wyniki pracy wolontariuszy:

● 13,5 tys. dzieci odwiedził Mikołaj w 2009 roku, przekazując prezenty 13,5 tys. dzieci,

● 4 tysiące dzieci wie, jak bezpiecznie korzystać z internetu,

● 14 kolorowych świetlic szpitalnych jest do dyspozycji małych pacjentów,

● 77 społeczności lokalnych i organizacji zyskało: nowy plac zabaw, świetlicę, wycieczkę edukacyjną czy szkolenie z obsługi komputerów.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Chrzanowska

Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Biznesu w ING Lease.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »