| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Nieodwracalny trend. Wpływ projektów społecznej odpowiedzialności biznesu na postawy i zaangażowanie pracownicze.

Nieodwracalny trend. Wpływ projektów społecznej odpowiedzialności biznesu na postawy i zaangażowanie pracownicze.

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest obecnie jedną z kluczowych działalności organizacji w Polsce. Firmy podejmują konkretne działania, które odpowiednio zaplanowane, wpisane w strategię, misję i wartości mogą pozytywnie wpływać nie tylko na wzrost zaufania pracowników, lecz także na pozytywny wizerunek zewnętrzny.

Przykład British American Tobacco Polska pokazuje, że pomimo działalności w newralgicznym sektorze gospodarki działania CSR angażujące pracowników mogą przynieść wiele korzyści:

  • wzrost zaufania wewnętrznego; pracownik dostrzega, że pomimo celów biznesowych istotne dla firmy są cele społeczne, w które może być zaangażowany,
  • wzrost zaufania zewnętrznego; partnerzy sprzedażowi, punkty sprzedaży dostrzegają potrzebę działania opartego na wartościach, a nie tylko na celach biznesowych.

Ochrona klimatu

Innym pozytywnym przykładem działań CSR angażujących kapitał ludzki przedsiębiorstwa jest projekt DHL Polska pod nazwą GoGreen. W kwietniu 2008 r. wprowadzono globalny program ochrony klimatu GoGreen, który określa zobowiązania Deutsche Post DHL wobec środowiska. Tym samym dostawca usług logistycznych stał się pierwszą firmą w branży, która postawiła sobie konkretny cel w dziedzinie ochrony klimatu. Do 2020 roku Grupa zobowiązała się ograniczyć o 30 proc. emisję CO2, powstałą w wyniku działalności własnej oraz podwykonawców.

W 2009 roku DHL został wyróżniony w konkursie „Firma Bliska Środowisku 2008” i jako jedna z sześciu firm w Polsce uczestniczących w tym konkursie otrzymała nagrodę Ekostrateg za długofalowe i strategiczne działania na rzecz ochrony środowiska.

Wewnętrzne akcje edukacyjne i programy oszczędzania energii pozwalają na skuteczne zaangażowanie pracowników w projekt. Działania w ramach projektu GoGreen to m.in.:

  • postawienie na nowoczesną infrastrukturę i projekty minimalizujące wpływ na środowisko, np. planowanie tras kurierskich, rozwiązania proekologiczne w terminalach,
  • przygotowanie usługi DHL GoGreen, która od 4 stycznia 2010 r. jest dostępna dla klientów w Polsce,
  • Korporacyjna Polityka Papierowa,
  • podnoszenie świadomości pracowników poprzez odpowiednią komunikację i akcje świadomościowe – „Zrób coś dla siebie, zrób coś dla Ziemi” – akcja zorganizowana z okazji Dnia Ziemi (22 kwietnia 2010 r.) zachęcająca do jazdy na rowerze,
  • segregacja odpadów,
  • oznakowanie oddziałów: Żarówka też chce odpocząć, Wykorzystaj papier na maksa, Oszczędzaj wodę, Wyłącz stand by.

DHL w ramach programu wolontariatu pracowniczego podjął się realizacji projektu „Dostrzegamy innych ludzi”, który jest realizowany od sierpnia 2006 roku. Dotychczas w ramach tego programu ponad 120 pracowników DHL zgłosiło i zrealizowało 27 projektów z dziedziny edukacji, kultury i sportu. Przykładami realizowanych projektów są choćby: „Bezpieczeństwo na drogach” – DHL Express (Poland) jest partnerem Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, współpraca ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Bogumiłku (od 2002 roku), inicjatywa pracowników „Z sercem po łódzku” – porozumienie pracowników na rzecz pomocy Fundacji GAJUSZ.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Olszewski

Elektrofarm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »