| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Nieodwracalny trend. Wpływ projektów społecznej odpowiedzialności biznesu na postawy i zaangażowanie pracownicze.

Nieodwracalny trend. Wpływ projektów społecznej odpowiedzialności biznesu na postawy i zaangażowanie pracownicze.

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest obecnie jedną z kluczowych działalności organizacji w Polsce. Firmy podejmują konkretne działania, które odpowiednio zaplanowane, wpisane w strategię, misję i wartości mogą pozytywnie wpływać nie tylko na wzrost zaufania pracowników, lecz także na pozytywny wizerunek zewnętrzny.

Przykład British American Tobacco Polska pokazuje, że pomimo działalności w newralgicznym sektorze gospodarki działania CSR angażujące pracowników mogą przynieść wiele korzyści:

  • wzrost zaufania wewnętrznego; pracownik dostrzega, że pomimo celów biznesowych istotne dla firmy są cele społeczne, w które może być zaangażowany,
  • wzrost zaufania zewnętrznego; partnerzy sprzedażowi, punkty sprzedaży dostrzegają potrzebę działania opartego na wartościach, a nie tylko na celach biznesowych.

Ochrona klimatu

Innym pozytywnym przykładem działań CSR angażujących kapitał ludzki przedsiębiorstwa jest projekt DHL Polska pod nazwą GoGreen. W kwietniu 2008 r. wprowadzono globalny program ochrony klimatu GoGreen, który określa zobowiązania Deutsche Post DHL wobec środowiska. Tym samym dostawca usług logistycznych stał się pierwszą firmą w branży, która postawiła sobie konkretny cel w dziedzinie ochrony klimatu. Do 2020 roku Grupa zobowiązała się ograniczyć o 30 proc. emisję CO2, powstałą w wyniku działalności własnej oraz podwykonawców.

W 2009 roku DHL został wyróżniony w konkursie „Firma Bliska Środowisku 2008” i jako jedna z sześciu firm w Polsce uczestniczących w tym konkursie otrzymała nagrodę Ekostrateg za długofalowe i strategiczne działania na rzecz ochrony środowiska.

Wewnętrzne akcje edukacyjne i programy oszczędzania energii pozwalają na skuteczne zaangażowanie pracowników w projekt. Działania w ramach projektu GoGreen to m.in.:

  • postawienie na nowoczesną infrastrukturę i projekty minimalizujące wpływ na środowisko, np. planowanie tras kurierskich, rozwiązania proekologiczne w terminalach,
  • przygotowanie usługi DHL GoGreen, która od 4 stycznia 2010 r. jest dostępna dla klientów w Polsce,
  • Korporacyjna Polityka Papierowa,
  • podnoszenie świadomości pracowników poprzez odpowiednią komunikację i akcje świadomościowe – „Zrób coś dla siebie, zrób coś dla Ziemi” – akcja zorganizowana z okazji Dnia Ziemi (22 kwietnia 2010 r.) zachęcająca do jazdy na rowerze,
  • segregacja odpadów,
  • oznakowanie oddziałów: Żarówka też chce odpocząć, Wykorzystaj papier na maksa, Oszczędzaj wodę, Wyłącz stand by.

DHL w ramach programu wolontariatu pracowniczego podjął się realizacji projektu „Dostrzegamy innych ludzi”, który jest realizowany od sierpnia 2006 roku. Dotychczas w ramach tego programu ponad 120 pracowników DHL zgłosiło i zrealizowało 27 projektów z dziedziny edukacji, kultury i sportu. Przykładami realizowanych projektów są choćby: „Bezpieczeństwo na drogach” – DHL Express (Poland) jest partnerem Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, współpraca ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Bogumiłku (od 2002 roku), inicjatywa pracowników „Z sercem po łódzku” – porozumienie pracowników na rzecz pomocy Fundacji GAJUSZ.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »