| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Motywowanie > Oddani sprawie

Oddani sprawie

Rozmowa z Davidem Zingerem, założycielem firmy David Zinger Employee Engagement Associates i stowarzyszenia The Employee Engagement Network

● Jakie są kluczowe działania w budowaniu zaangażowania pracowników?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, chciałbym posłużyć się moim autorskim modelem. Stworzyłem Zinger Employee Engagement Model, aby ułatwić pracodawcom lepsze zrozumienie tego, czym jest zaangażowanie (zobacz diagram). Model stanowi wizualizację mojej definicji zaangażowania. Definiuję zaangażowanie pracowników jako: sztukę i naukę angażowania ludzi w autentyczne i rozpoznawalne powiązanie ze strategią, rolami, działaniami, organizacją, społecznością, relacjami, klientami, rozwojem, strategią, energią i zapałem do przekształcania pracy w rezultaty.

Pierwszą bardzo istotną rzeczą, o której już wcześniej wspominałem, jest to, że budowanie zaangażowania znaczy tyle, ile angażowanie pracowników w celu osiągania konkretnych rezultatów organizacji. Musi istnieć połączenie pomiędzy pracownikiem a rezultatem osiąganym przez organizację. Na każdego pracownika należy spojrzeć jako jednostkę, która ma realny wpływ na realizowanie strategii biznesowej firmy. Ważne jest, aby pracownicy znali i rozumieli strategię firmy. Oczywiście istnieje wiele sposobów i dróg, które prowadzą do realizacji strategii firmowej. Dobrze jeśli pracownicy będą znali dwa lub trzy z tych sposobów, które, będąc w zakresie ich obowiązków, jednocześnie stanowią znaczący wpływ na realizowaną strategię organizacji.

Każdy z pracowników ma swoją rolę w firmie, ale pełni równocześnie inne funkcje: partnera, ojca, przewodniczącego organizacji sportowej. Te role są dla niego ważne, ale też ważne dla organizacji.

Dlatego sercem modelu jest troska, angielskie słowo CARE. Składa się z: connect – umiejętność łączenia różnych ról (życiowych i zawodowych), authentic – bycia autentycznym w tym co się robi, recognition – otrzymywania uznania za to, co się robi i engage – zaangażowania w to, co się robi. Tak powstała główna część modelu. Na górze modelu umieściłem niebieską sekcję, która odzwierciedla to, jak ważne jest angażowanie w proces innych – innych pracowników, menedżerów, zarządu, klientów.

W żółtej części modelu widać dokładnie przewagi, które wnosi pracownik, wykonując powierzone zadania. Wykonywanie powierzonych zadań przez pracowników powinno sprawiać, że oni sami stają się lepsi. Po zakończeniu pracy powinni czuć że nauczyli się czegoś nowego, rozwinęli swoje kompetencje nie tylko zawodowe, ale również osobiste. Ostatecznie podstawą każdego zaangażowania jest energia. Pracownicy potrzebują do wykonania swoich zadań energii fizycznej, emocjonalnej, nawet duchowej. Zaangażowanie pracowników przyczynia się nie tylko do rezultatów organizacji, ale również do ich własnego zadowolenia.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Gos

Prawnik w KONDRAT Kancelarii Prawno-Patentowej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »