| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Pokolenie Y na rynku pracy

Pokolenie Y na rynku pracy

Firmy rywalizują o młodych i ambitnych pracowników z pokolenia Y. Jak Millenialsi odnajdują się na rynku pracy? Jak ich zatrudniać oraz co najważniejsze - jak zatrzymać w firmie?

Od kilku lat między dużymi, średnimi i małymi firmami zaostrza się rywalizacja o młodych i utalentowanych pracowników. Badania międzynarodowego serwisu pracy MonsterPolska.pl pokazują, że Millenialsi wcale nie chcą pracować jedynie w znanych korporacjach.

Millenialsi coraz pewniej wchodzą na rynek pracy. Zarówno ci z tzw. „pierwszej fali” czyli pokolenie Y urodzone w latach 1978-1989, jak i najmłodsi na rynku przedstawiciele pokolenia Z (1990-2000). To oni są obecnie najbardziej pożądanymi pracownikami. Ale jednocześnie wokół nich narodziło się sporo niepochlebnych teorii. W jednej z głośnych publikacji „Time” oskarżył ich o skrajny egoizm. Najnowsze badania Monster pokazują co naprawdę liczy się dla przedstawicieli tego pokolenia i jak ich rekrutować.

Polecamy produkt: Personel i Zarządzanie

Millenialsi cenią firmy średniej wielkości

Okazuje się, że tylko 15 proc. młodych chce pracować w dużych korporacjach. Aż 45 proc. badanych preferuje średniej wielkości firmy – wynika z badań MonsterPolska.pl.

Dla Millenialsów naprawdę liczą się:

1. Kultura firmy - czyli autentyczna (a nie tylko deklarowana) kultura, która przekłada się na wartości i cele spółki;

2. Możliwość rozwoju – młodzi cenią szkolenia i ciągłą szansę doskonalenia się; są także otwarci na pracę pod skrzydłami mentora;

3. Motywacja – Millenialsi potrzebują czuć, że ich praca ma sens;

4. Elastyczność – młodzi nie chcą być więźniami pracy od 9 do 17, cenią możliwość pracy zdalnej np. z domu czy z kawiarni;

5. Nagrody – badani wskazali, że równie ważne dla nich jest nagradzanie ich dobrze wykonanej pracy.

Chcesz zatrudnić młodych, poznaj ich

Badania MonsterPolska.pl pokazują również, że pracodawcy wciąż nie znają młodych, których chcą zatrudniać. Managerowie zapytani co najbardziej motywuje podwładnych im Millenialsów wskazują przede wszystkim na wysokie zarobki (48% wskazań), podczas gdy z tych samych badań wynika, że jest to kluczowe jedynie dla 27% pracowników z pokolenia Millenium. Bo dla Millenialsów najbardziej liczy się sens pracy i poczucie, że to co robią ma znaczenie. Taką odpowiedź wskazała aż 1/3 badanych przez MonsterPolska.pl pracowników… i tylko 11% managerów.

„Te wyniki dobitnie pokazują, że pracodawcy często nie rozumieją potrzeb i priorytetów pracowników z pokolenia Millenium. A tym samym nie potrafią do nich skutecznie dotrzeć – zarówno na etapie konstruowania ogłoszenia o pracę, jak i kreowania stanowiska i zasad współpracy”. – mówi Bartosz Struzik z MonsterPolska.pl.

reklama

Data publikacji:

Eksperci:

MonsterPolska.pl

lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą

Bartosz Struzik

Dyrektor Zarządzający internetowego serwisu pracy MonsterPolska.pl, polskiego oddziału międzynarodowej grupy Monster.com.

Zdjęcia

Pokolenie Y na rynku pracy
Pokolenie Y na rynku pracy

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWiLP)

Organizacja zrzeszająca firmy leasingowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »