| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Najczęstsze powody zmiany pracy

Najczęstsze powody zmiany pracy

W życiu każdego z nas nadchodzi taki moment, kiedy trzeba coś zmienić. Za niskie zarobki, brak możliwości rozwoju i awansu, problemy z szefem - to tylko niektóre z najczęstszych przyczyn zmiany pracy.

Aż 33% firm w Polsce ma problem z rekrutacją wykwalifikowanych pracowników. Nie chcesz dołączyć do tego grona? Oto najczęstsze powody zmiany pracy…

Za małe zarobki

Choć daleko jest w Polsce do pełnej jawności wynagrodzeń, to z raportów płacowych korzystają już chyba wszyscy, poza… pracodawcami. Dzisiaj z łatwością możemy sprawdzić, ile powinniśmy zarabiać. I zobaczyć, że zarabiamy za mało. Konkurencyjne firmy oferują opiekę medyczną, darmowe lunche i piwne piątki, a u was od lat te same biurka, rozpadające się krzesła i pustki na koncie? Nic dziwnego, że pracownik da się skusić firmom, które lepiej o niego zadbają.

Polecamy: Personel i Zarządzanie

Aż 35% szukających pracy Polaków chce ją zmienić z powodu za niskich zarobków.

- Podwyżka ma doskonałe działanie motywacyjne, ale niestety – krótkotrwałe – zauważa Aneta Dziadkowiec, HR Manager w Jobs Plus. - A przecież nie możemy podwyższać pensji w nieskończoność.

Zastanówmy się więc, do jakiego pułapu możemy zwiększać wynagrodzenie, zainwestujmy też w benefity pozapłacowe: te droższe (np. opieka medyczna, karta na zajęcia sportowe) lub mniej kosztowne (np. elastyczne godziny pracy, praca zdalna).

Brak możliwości rozwoju i awansu

Potrzeba rozwoju zawodowego to druga najważniejsza przyczyna zmiany pracy – wskazuje ją aż 15% pracujących Polaków.

– Warto stworzyć ścieżkę rozwoju pracowników i promować rekrutacje wewnętrzne. Nic tak nie motywuje do dalszej pracy jak awans – radzi Aneta Dziadkowiec z Jobs Plus.

Magiczne hasło „budżet szkoleniowy” działa jak wabik na pracowników, zwłaszcza z pokolenia Y – ci ludzie są żądni wiedzy i naprawdę chcą się rozwijać. A jeśli nie mają ku temu możliwości w swojej firmie, to poszukają ich gdzie indziej.

Pamiętajmy, że inwestycja w rozwój pracowników działa na korzyść naszego biznesu: zwiększa kwalifikacje zespołu, motywację do pracy. Poza wszystkim to również skuteczne działanie employer brandingowe, które przyciągnie nowe osoby chętne do pracy w firmie.  

Złe relacje z szefem

W każdym porzekadle jest garść prawdy, a przecież mówi się, że przychodzimy do pracy, a odchodzimy od szefa. 60% pracowników przyznaje, że bezpośredni przełożony jest osobą, która ma kluczowy wpływ na zaangażowanie i satysfakcję z pracy. Dlatego jego postawa będzie szczególnie ważnym czynnikiem motywacyjnym lub… demotywacyjnym.

Warto więc połączyć cele biznesowe z zadowoleniem pracownika, zapewniając regularny feedback, rozmowę i podtrzymując przyjazne relacje w zespole. Sprawa jest znacznie łatwiejsza w małych firmach, gdzie znamy „szefa wszystkich szefów” i możemy sobie pozwolić na mniej formalną atmosferę. Warto wykorzystać tę przewagę, a dobre relacje przyniosą korzyść wtedy, kiedy pracownik zacznie rozważać odejście. Prawdopodobieństwo, że zagra z nami w otwarte karty wzrasta, a razem z tym – szansa, że go zatrzymamy.  

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Adam Głos

Od stycznia 2013 roku pełni funkcję Prezesa Tax Care. Wcześniej, przez blisko trzy lata, pracował na stanowiskach: Dyrektora Sprzedaży oraz Wiceprezesa Zarządu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »