REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie

 Smart MBC
ekspert z zakresu HR
Ewelina Stachowiak
Marketing Team Leader w firmie HR Tools
Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie/fot. Fotolia
Nowoczesne narzędzia HR a komunikacja wewnętrzna w firmie/fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rola komunikacji jest niezwykle ważna w każdej społeczności. W środowisku pracowniczym tym bardziej, zwłaszcza jeśli mowa o realizacji wspólnie wyznaczonych celów i osiąganiu zamierzonych efektów. W komunikacji wewnętrznej firmy chodzi nie tylko o swobodny przepływ informacji, ale przede wszystkim o budowanie zaangażowania pracowników. Nie można jednak zapomnieć, z jaką społecznością pracowniczą mamy obecnie do czynienia. To społeczność nastawiona na komunikację, przede wszystkim w czasie rzeczywistym, a co się z tym wiąże - nastawiona też na ciągłą interakcję.

Można też powiedzieć, że mamy obecnie do czynienia ze swego rodzaju społecznościową rewolucją. Wraz ze zmieniającymi się potrzebami i warunkami pracy, konieczne jest inwestowanie w nowe technologie. Cel jest jeden: wzrost efektywności. Wdrożenie odpowiedniej technologii powinno przełożyć się na usprawnienie komunikacji i wzrost zaangażowania pracowników. W jaki sposób? Odpowiednio dobrane narzędzie ułatwia wykonywanie codziennych zadań, umożliwia naukę i rozwój, pozwala wywierać wpływ na rzeczywistość w firmie, usprawnia współpracę. Aktywne budowanie firmowych sieci społecznościowych przekłada się na wzrost zaangażowania w wykonywanie codziennych obowiązków.

Autopromocja

Na czym polega udana komunikacja wewnętrzna w firmie?

Wymienić można wiele czynników, które stanowią istotę komunikacji wewnętrznej w firmie. Chodzi przede wszystkim o swobodny dostęp do potrzebnych pracownikom informacji i możliwość udzielenia informacji zwrotnej. Konieczny jest zatem wybór odpowiedniego kanału komunikacyjnego, który umożliwi ponadto swobodne planowanie pracy, kontrolowanie stanu realizacji zadań, czy nawet szkolenie zespołu. Nie zapominajmy też, że skutecznej komunikacji w firmie towarzyszyć powinna właściwa atmosfera. Niezwykle ważne jest też nastawienie pracowników. Brak jakiejkolwiek chęci skutkuje niestety zakłóceniem tej komunikacji.

O jej powodzeniu decyduje aktywne uczestnictwo pracowników w tworzeniu wizji firmy. Mowa tu przede wszystkim o możliwości wywierania wpływu na firmową rzeczywistość, a więc wyrażaniu własnych opinii i zadawaniu pytań. Największe wyzwanie stanowi jednak stworzenie warunków odpowiednich do tego, aby pracownicy rzeczywiście mogli identyfikować się z wizją firmy. Właściwa komunikacja wewnętrzna to taka, która stwarza warunki skutecznej pracy. To z kolei przekłada się nie tylko na zadowolenie pracowników, ale też na odpowiednią realizację zadań związanych z komunikacją zewnętrzną.

INFORAKADEMIA poleca: Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie rekrutacji

W jaki sposób narzędzia społecznościowe wspomagają wewnętrzną komunikację w firmie?

Firmowe platformy społecznościowe wspierają komunikację wewnętrzną przede wszystkim dzięki temu, że pozwalają na wielokierunkową wymianę wiedzy oraz skuteczną pracę
w zespole. Co to oznacza w praktyce? Łatwy i szybki dostęp do wszystkich pracowników online, sprawny przepływ informacji, udział w grupach dyskusyjnych, zarządzanie wydarzeniami, wszelkie dokumenty pod ręką, współudział w tworzeniu treści, bycie na bieżąco z firmowymi aktualnościami i poczucie wpływu na otaczającą rzeczywistość. Przypomina Facebooka? Trochę tak właśnie jest - nowoczesne platformy społecznościowe sprawdzają się doskonale także w życiu firmowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dołącz do nas na Facebooku!

Dzięki takim narzędziom pracownicy mają możliwość budowania komunikacji razem ze swoimi współpracownikami, jak i przełożonymi. To z kolei daje im poczucie, że mają wpływ na to, co dzieje się w ich otoczeniu, przyczyniając się tym samym do wzrostu zaangażowania.

Należy jednak przyznać, że technologia to rzecz, która komunikację wewnętrzną powinna wspierać. O komunikacji tej w głównej mierze decyduje bowiem kultura organizacyjna firmy. Jeżeli wcześniej komunikacja w firmie funkcjonowała jako tako, wdrożenie odpowiedniego narzędzia może jej tylko dopomóc. Nie zapominajmy też o tym, jak ważna jest komunikacja bezpośrednia. Im ważniejsze zadania do zrealizowania i decyzje do podjęcia, tym wartościowsza komunikacja face-to-face.

Zadaj pytanie na naszym FORUM!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Uprawnienia rodzicielskie
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
nie ma takiej możliwości
3
6
9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
Następne
Kadry
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od 300 zł do 1200 zł: tyle wyniesie bon energetyczny. Od czego będzie zależeć jego wysokość?

Od 300 zł do 1200 zł – taką wartość ma mieć bon energetyczny wypłacany gospodarstwom domowym w drugim półroczu 2024 r. Cena prądu dla gospodarstw domowych wyniesie 500 zł za MWh.

Wczasy pod gruszą 2024 r.: Ile w budżetówce, firmach prywatnych. Jak u nauczycieli? Ile u mundurowych?
Igrzyska olimpijskie za mniej niż 100 dni! Polscy sportowcy będą walczyli o medale ale też o olimpijską emeryturę

Gdzie odbędą się igrzyska olimpijskie w 2024 roku? Ile obecnie trwają igrzyska olimpijskie? Kiedy odbędą się najbliższe igrzyska olimpijskie? Jakie dyscypliny na igrzyskach? Gdzie będą igrzyska 2028? Ile wynosi emerytura olimpijska w 2024? Komu przysługuje emerytura olimpijska?

Rząd: 10 dodatkowych dni urlopu wypoczynkowego dla opiekunek. Pracownicy: My też chcemy 36 dni urlopu

Opiekunowie pracujący w żłobkach otrzymają przywilej w postaci 10 dni dodatkowego urlopu wypoczynkowego rocznie. Wywołało to reakcję innych pracowników "My też chcemy 36 dni urlopu wypoczynkowego rocznie".

REKLAMA

2 dni lub 16 godzin za połowę wynagrodzenia. Pracodawca nie może odmówić

Pracownik może wykorzystać zwolnienie od pracy z powodu działania siły wyższej w określonych sytuacjach. Kodeks pracy wymienia pilne sprawy rodzinne spowodowane chorobą lub wypadkiem, jeżeli jest niezbędna natychmiastowa obecność pracownika.

Prace interwencyjne PUP - co to? Jakie to korzyści dla pracodawcy i bezrobotnego?

Czym są prace interwencyjne z PUP? Dlaczego warto skorzystać z tego wsparcia z urzędu pracy? Jakie korzyści ma bezrobotny, a jakie pracodawca? Ile wynosi refundacja wynagrodzenia?

1780,96 zł brutto do 19 kwietnia 2024 r. dla tej grupy emerytów

W piątek, 19 kwietnia 2024 r., na konta 6,6 mln emerytów trafi ponad 11 mld złotych. Tego dnia ZUS przeleje kolejną transzę trzynastych emerytur.

Policjant chciał uzyskać dodatkowy płatny urlop bo pracował gdy był smog. Czy uzyskał?

Przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gliwicach toczyła się ciekawa sprawa, która trafiła tam na skutek wniesienia przez policjanta A.K. skargi na decyzję Komendanta Wojewódzkiego Policji. Dlaczego policjant wniósł skargę? Ponieważ decyzja nie była wydana po jego myśli. Mianowicie Komendant nie przyznał policjantowi dodatkowego płatnego urlopu, o który ten wnosił. Policjant chciał dostać urlop ze względu, na jego zdaniem, pracę w szkodliwych dla zdrowia warunkach - gdy stężenie SMOGU było wysokie.

REKLAMA

Zmiany w kodeksie pracy co do BHP - dotyczą wielu branż

To będzie nie mała rewolucja dla takich branż i rodzajów pracy jak: praca przy produkcji i stosowaniu pestycydów, produkcji i przetwórstwie tworzyw sztucznych, w przemyśle gumowym, farmaceutycznym, metalurgicznym, kosmetycznym, w budownictwie, w placówkach ochrony zdrowia, w zakładach fryzjerskich, kosmetycznych i warsztatach samochodowych. Dlaczego? Ponieważ Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało kolejny już projekt zmian w zakresie prawa pracy. Tym razem chodzi o pewne czynniki oraz procesy stwarzające szczególne zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników. Trzeba będzie zmienić rejestry prac i pracowników.

Trzęsienie ziemi w Poczcie Polskiej. Tysiące osób ma stracić pracę

Poczta Polska, narodowy operator pocztowy, planuje wprowadzić istotne zmiany w swojej strukturze zatrudnienia i funkcjonowaniu placówek. Według doniesień prasowych, spółka zamierza znacznie ograniczyć liczbę pracowników oraz zmniejszyć liczbę otwartych okienek i skrócić godziny pracy swoich urzędów.

REKLAMA