REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca w korporacji - jak się w niej odnaleźć

 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Małgorzata Majewska
redaktor naczelny miesięcznika „PORADNIK Rachunkowości Budżetowej”, ekonomista, praktyk – była wieloletnia księgowa w jednostkach sektora finansów publicznych posiadająca certyfikat księgowy Ministra Finansów, członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, autor artykułów z zakresu rachunkowości budżetowej i finansów publicznych
Praca w korporacji - jak się w niej odnaleźć/fot.Fotolia
Praca w korporacji - jak się w niej odnaleźć/fot.Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Praca w korporacji rządzi się swoimi regułami. Z jednej strony jest to możliwość rozwoju, z drugiej duża dynamika pracy, która wywołuje stres czy napięcie. Jak się odnaleźć w dużej firmie?

Dostałeś pracę w korporacji? Na pewno cieszy Cię perspektywa wyższej pensji, możliwości awansu i rozwoju oraz prestiż, jaki wiąże się z pracą w dużej firmie. Z jednej strony praca w korporacji kusi, a z drugiej wymaga dostosowania się do ustalonych reguł oraz dużej elastyczności. 

Autopromocja

Panuje ogólna zasada, że do pracy w dużej organizacji bardziej stworzone są osoby silnie ukierunkowane na sukces, lubiące rywalizację i osiąganie kolejnych celów zawodowych. Jednak nie tylko takie predyspozycje są kluczem do odnalezienia się w tym środowisku. Ważne są umiejętności interpersonalne i komunikacyjne.

Poznaj otoczenie

Wyzwaniem dla każdego nowego pracownika jest właściwe dopasowanie się do już zgranego zespołu. Zdobądź wiedzę o swoich współpracownikach i poznaj panujące w zespole zasady. Sprawdź, jak długo każda osoba pracuje w organizacji i jakie stanowisko zajmuje oraz jaki jest zakres jej obowiązków. Zadawaj pytania subtelnie, aby nie wyjść na osobę wścibską i źle wychowaną. Gdy zaczniesz poznawać zespół, szybko przekonasz się, kto będzie Ci życzliwy – zaznacza Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Na początku słuchaj niż mów. Obserwuj otoczenie i dopiero jak wyrobisz sobie zdanie na temat kultury organizacyjnej, zacznij działać aktywnie.

Rekomendowany produkt: Kodeks pracy 2016 z komentarzem + poradnik gratis

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Komunikuj się

Kontaktów interpersonalnych można, a nawet trzeba się nauczyć. Liczy się uprzejmość, życzliwość i budowanie pozytywnych relacji. Poznaj firmę od postaw. Nawiązuj znajomości nie tylko z osobami z Twojego działu, ale również z pracownikami z innych departamentów np. księgowości czy IT. Daj się poznać jako osoba sympatyczna i kontaktowa. To sprawi, że praca będzie nie tylko łatwiejsza, ale i przyjemniejsza – zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Integruj się

Uczestnicz w spotkaniach organizowanych przez współpracowników poza pracą. Szybciej poznasz innych i łatwiej zintegrujesz się z zespołem. Takie spotkania niosą jednak pewne ryzyko. Im zabawa dłużej trwa, tym współpracownicy stają się bardziej wylewni i skłonni do zwierzeń. Nie daj się wciągnąć w biurowe plotki. Nie dopytuj o konflikty w dziale i nie szukaj sensacyjnych informacji o innych – przestrzega Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Planuj każdy dzień

O pracy w korporacji krąży wiele obiegowych opinii dotyczących wiecznych nadgodzin, czy poświęcania swojego wolnego czasu również w weekendy. Niekiedy jest to nieuniknione, by zakończyć terminowo projekt, pilnuj jednak, aby nie stało się to regułą. Często powodem zostawania w biurze po godzinach jest nienajlepsze planowanie i ustalanie priorytetów. Kluczem do sukcesu jest stworzenie ramowego planu tygodnia i każdego dnia, ograniczenie korzystania z mediów społecznościowych oraz punktualność. To pomoże efektywnie zapobiec chaosowi organizacyjnemu – tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Znaj swoje granice

Częsty stres, napięcie czy przytłoczenie obowiązkami mogą wywoływać syndrom wypalenia zawodowego. Nie bierz na siebie więcej niż jesteś w stanie udźwignąć. Najczęściej osobą, która najwięcej od Ciebie wymaga, jesteś Ty sam. Pamiętaj, że nikt nie jest doskonały, a Ty robisz wszystko, co w Twojej mocy. Nie decyduj się na nowe obowiązki, jeśli nie jesteś pewny, że im podołasz. Naucz się mówić „nie” bez strachu, że zawiedziesz szefa – radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Warto otworzyć się na nowe wyzwania, ale z umiarem. Nadmiar obowiązków i projektów do zrealizowania może szybko obrócić się na Twoją niekorzyść.

Wykorzystuj czas na lunch

Przerwy na posiłek pozwalają nie tylko odpocząć, zregenerować siły i poprawić wydajność na resztę dnia. To najlepsza okazja do poznania współpracowników, rozmów o projektach w miejscu innym niż biurowa przestrzeń, czy wymienienia porcji najświeższych informacji o życiu firmy. Warto pamiętać również, że jedzenie przy biurku może przeszkadzać innym, zwłaszcza w zamkniętym pomieszczeniu, gdzie aromatyczne zapachy szybko się roznoszą. 

Poznaj kluczowe określenia z korpomowy

W polskim biznesie zapożyczenia z angielskiego często dominuje w biurowym żargonie. Czasem ułatwia to pracę i umożliwia sprawną komunikację. W trakcie pracy szybko przyswoisz sobie biurowy żargon, specyficzne określenia, a jeśli nie będziesz rozumiał niektórych zwrotów, nie bój się zapytać. Pamiętaj jednak, by nie nadużywać zapożyczeń, ponieważ nie będzie to naturalne – tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Zadbaj o swój rozwój

Zarządy korporacji zdają sobie sprawę, że inwestycja w rozwój kadry to wydatek, który procentuje. Szkolenia z coachem, kursy czy wyjazdy integracyjne połączone z podnoszeniem kwalifikacji, stają się stałym punktem w budżecie dużych firm. Postaraj się w jak najlepszy sposób wykorzystać możliwości, jakie oferuje Twoja organizacja. Sprawdź w kadrach aktualne programy rozwijania swoich mocnych stron. Wiedza, którą zdobędziesz zaprocentuje w każdej pracy – tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komunikat ZUS: 29 marca 2024 r. kontakt z ZUS będzie możliwy tylko przez Platformę Usług Elektronicznych - PUE ZUS

    W Wielki Piątek, 29 marca 2024 r., wszystkie placówki ZUS będą zamknięte. W tym dniu czynna będzie jedynie Platforma Usług Elektronicznych (PUE ZUS).

    BHP: Bony, talony, kupony zamiast posiłku profilaktycznego. Kiedy i komu przysługują, kto wydaje

    Pracownicy zatrudnieni w warunkach szczególnie uciążliwych mają prawo do posiłków profilaktycznych. Zamiast posiłku w formie dania gorącego pracodawca może im przekazać bony, talony, kupony i inne dowody uprawniające do otrzymania produktów spożywczych lub posiłku.

    Profilaktyk - czy ten zawód medyczny ochroni nas przed kolejną epidemią?

    Profilaktyk - czy ten zawód medyczny ochroni nas przed kolejną epidemią? Profilaktyk będzie się zajmował oceną sytuacji zdrowotnej i społecznej populacji, jej potrzeb, określaniem priorytetów jak i opracowywaniem danych epidemiologicznych. Trzeba wiedzieć, że od dnia 26 marca obowiązują nowe zawody medyczne, takie jak: profilaktyk, asystentka stomatologiczna, elektroradiolog, higienistka stomatologiczna, instruktor terapii uzależnień, opiekun medyczny, optometrysta, ortoptystka, podiatra, protetyk słuchu, technik farmaceutyczny, technik masażysta, technik ortopeda, technik sterylizacji medycznej, terapeuta zajęciowy.

    Terapeuta zajęciowy - nowość, szczególnie dla niepełnosprawnych

    Terapeuta zajęciowy, często pracuje z osobami wykluczonymi społecznie (chorymi, niepełnosprawnymi, starszymi, bezrobotnymi). Często wykorzystuje różnorodne metody aktywności życiowej pacjentów, stara się przeciwdziałać powstawaniu przewlekłego stanu chorobowego lub trwałego kalectwa oraz wspierać podopiecznego w przystosowaniu do życia w społeczności szpitalnej i pozaszpitalnej. Głównymi zadaniem terapeuty zajęciowego jest dobór odpowiednich form terapii, dostosowanych do stanu zdrowia, potrzeb, zainteresowań i możliwości podopiecznego. Trzeba wiedzieć, że to nowy zawód medyczny.

    REKLAMA

    Dożywotnie świadczenie honorowe: Co miesiąc dodatkowe 6246,13 zł od ZUS

    Świadczenie honorowe to dodatkowe pieniądze od ZUS dla osób, które ukończyły 100 lat życia. Od 1 marca 2024 r. kwota świadczenia honorowego dla nowych stulatków wynosi 6246,13 zł brutto.

    Rada Ochrony Pracy: Marszałek Sejmu Szymon Hołownia wręczył akty powołania członkom Rady

    27 marca 2024 r. Szymon Hołownia, marszałek Sejmu RP, powołał nową Radę Ochrony Pracy. Akty powołania na nową kadencję odebrało 25 członków Rady.

    10000 zł brutto – ile to netto?

    10000 zł brutto wynagrodzenia - ile to netto? Umowa o pracę zawiera wynagrodzenie brutto, od którego należy odjąć składki ZUS, składkę zdrowotną i zaliczkę na podatek. Pozostaje wynagrodzenie netto. Oblicz za pomocą kalkulatora, ile na rękę z 10000 zł brutto otrzyma pracownik.

    Wybierasz się do urzędu, ZUS-u , czy na pocztę w Wielki Piątek? Lepiej sprawdź, które placówki są czynne

    Wielki Piątek nie jest dniem wolnym od pracy, ale nie wszystkie urzędy będą otwarte. Niektóre urzędy marszałkowskie i gminne będą zamknięte, a inne skrócą godziny pracy do 13:00.

    REKLAMA

    Pracownicy chcą zmienić pracodawcę - raport z rynku pracy

    Aż 45% pracowników w Polsce chce zmienić pracodawcę - taka informacja wynika z raportu "Barometr Rynku Pracy".

    Urlop bezpłatny a zapis do PPK

    Urlop bezpłatny - jak wpływa na zapis do PPK? Okazuje się, że nie każda nieobecność w pracy przeszkadza w „zapisaniu” do PPK. Kiedy urlop bezpłatny opóźni zapis do PPK?

    REKLAMA