| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Pokolenie Y w outsourcingowej firmie

Pokolenie Y w outsourcingowej firmie

Pokolenie Y to osoby urodzone w przedziale lat 1980 - 1994. Przedstawiciele pokolenia Y są ambitni i nieustannie chcą się rozwijać. Większość z nich ma szansę na znalezienie pracy w outsourcingowej firmie, co więcej w międzynarodowych oddziałach.

Wejście generacji Y na rynek pracy to ogromne wyzwanie dla przedsiębiorców i managerów. Przedstawiciele nowego pokolenia postrzegani są jako utalentowani, ale wymagający pracownicy, których niełatwo pozyskać, a jeszcze trudniej utrzymać. Co „igrekom” może zaoferować branża outsourcingu? Czym sektor BPO/SSC chce przyciągać „młodych, zdolnych - niepokornych”?

Branża szybkiego wzrostu

Sektor BPO/SSC notuje kilkunastoprocentowy wzrost zatrudnienia rok do roku. Szacuje się, że pod koniec dekady w centrach usług wspólnych będzie pracowało nawet 250 tysięcy osób. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez Fundację Pro Progressio podaż kadry jest kluczowym czynnikiem przy wyborze lokalizacji biznesowej dla 92% inwestorów. Przed firmami konkurującymi o najlepszych pracowników stoi niemałe wyzwanie sprostania oczekiwaniom nowego pokolenia, wchodzącego właśnie na rynek pracy.

Zobacz: Pokolenie X i Y na rynku pracy

Zrozumieć „millenialsa”

Generacja Y to osoby urodzone w przedziale lat 1980 - 1994. Otoczenie i czasy, w jakich dorastali, sprawiły, że „millenialsi” są ambitni i pewni swojej wartości na rynku pracy. Kluczową rolę w kształtowaniu ich umiejętności i wymagań odegrała technologia, co wykształciło w nich zdolności dynamicznego działania i szybkiej adaptacji.

Przedstawiciele pokolenia Y szybko się nudzą i potrzebują wciąż nowych wyzwań by rozwijać się nie tylko zawodowo, ale także osobiście. Są znacznie bardziej otwarci na zmiany niż ich rodzice czy dziadkowie, co sprawia, że bywają postrzegani jako pracownicy niestali w swoich zawodowych wyborach.

Redakcja poleca: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne (PDF)

Uwieść „igreka”

„Milennialsi” potrafią być lojalni pod warunkiem, że są odpowiednio zmotywowani. Oczekują oni przede wszystkim możliwości uczestniczenia w różnych, innych od siebie projektach. Praca w firmie outsourcingowej świadczącej usługi dla wielu podmiotów umożliwia przemieszczanie się w strukturze organizacji zarówno pionowo, jak i poziomo – pomiędzy działami obsługującymi różnych klientów. Umiejętność szybkiej adaptacji i chęć podejmowania nowych wyzwań, charakteryzujące pokolenie Y, są tutaj niezwykle pożądane – mówi Wiktor Doktór, Prezes Fundacji Pro Progressio.

Większość z firm BPO/SSC, to podmioty z zagranicznym kapitałem zatrudniające Polaków i obcokrajowców, co daje szansę współpracy z osobami różnych narodowości i kultur. W branży tej awansuje się zarówno wewnątrz jednego podmiotu, w grupie firm lub między organizacjami. W wielu przypadkach firmy umożliwiają podjęcie pracy w swoich międzynarodowych oddziałach, co stanowi dobre rozwiązanie dla młodych ludzi, którzy chcą rozwijać się zawodowo nie rezygnując przy tym z podróży, poznawania nowych kultur i gromadzenia życiowych doświadczeń. Przedstawiciele pokolenia Y urodzili się i wychowali w „globalnej wiosce” -  nie chcą, aby wieloletnia praca w jednej organizacji ograniczała ich horyzonty.

Zobacz: Czy odczuwają Państwo różnicę w zarządzaniu pracownikami pokolenia X i Y?

Narzędzia kadrowego

POLECANE

SKŁADKI ZUS

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Patrycja Łazowa

Konsultant projektów rekrutacyjnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »