| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Odchodzę z pracy - jak poinformować pracodawcę?

Odchodzę z pracy - jak poinformować pracodawcę?

Jak poinformować pracodawcę o tym, że odchodzę z pracy? Warto napisać list z rezygnacją, w którym zawrze się argumentację swojej decyzji.

Jak napisać profesjonalny list rezygnacyjny?

Nieważne, czy otworzyły się przed Tobą drzwi do kariery w innej firmie, czy podjąłeś decyzję o rozstaniu z obecnym pracodawcą z przyczyn osobistych – na zakończenie takiej współpracy powinieneś przygotować odpowiedni list z rezygnacją.

Głównym celem takiego dokumentu będzie rzetelne poinformowanie przełożonego o powodach Twojej rezygnacji w taki sposób, by pozostawić po sobie dobre wrażenie. Poniższe wskazówki pomogą Ci profesjonalnie sformułować swoje myśli:

Wstęp

We wprowadzeniu listu musi być zawarte zdanie o Twoim ustąpieniu z danego stanowiska oraz co najważniejsze – podanie określonej daty, do której będziesz pełnił jeszcze swoje obowiązki w firmie.

Zobacz produkt: Kodeks pracy w praktyce - PDF

Dobrym przykładem jest sformułowanie: „Uprzejmie poproszę o pozytywne rozpatrzenie tego listu jako zawiadomienia o mojej rezygnacji ze stanowiska (tu nazwa). Mój okres wypowiedzenia obejmować będzie czas od...(tu data)”.

Rozwinięcie

W tym miejscu należy wymienić szczere powody swojej rezygnacji i jednocześnie okazać wdzięczność za czas spędzony w firmie. Oto kilka zwrotów, aby oświadczyć, że odchodzisz:

Gdy znalazłeś nową pracę: "Przyjąłem propozycję pracy na stanowisku (tu nazwa). Pomoże mi to rozwinąć moje mocne strony oraz pozwoli stać się specjalistą w branży.

Gdy rezygnujesz z powodu kłopotów zdrowotnych: „Bardzo żałuję, że muszę odejść, ale moja sytuacja zdrowotna pogorszyła się, co uniemożliwia mi efektywne kontynuowanie realizacji obowiązków na danym stanowisku”

Gdy rezygnujesz z powodu wyprowadzki do innego miasta: „Mój współmałżonek/ współmałżonka otrzymał(a) intratną propozycję pracy w innym mieście. Wspólnie podjęliśmy więc decyzję o wyprowadzce, dlatego jestem zmuszony/ zmuszona zrezygnować z obecnego stanowiska”.

Zadaj pytanie na FORUM

Gdy nie godzisz się na przeniesie: „Jestem wdzięczny/a za ofertę przeniesienia do innego biura. Na ten moment moja rodzina nie może sobie jednak na to pozwolić, dlatego z żalem muszę zrezygnować z takiej szansy”.

Zakończenie

Twój list powinien zawierać na końcu podziękowanie za daną Ci przez pracodawcę szansę na podnoszenie swoich kwalifikacji czy samorozwój. Dodaj, że wiele się nauczyłeś, poznałeś ciekawych ludzi i że bardzo cenisz atmosferę firmową. Wyraź również chęć utrzymywania dalszego kontaktu. Na przykład: „Mam nadzieję, że nasze drogi nie rozejdą się i będziemy mogli w dalszym ciągu pielęgnować nasze relacje biznesowe. Najlepsze życzenia dla Pana/ Pani i całego personelu” – podsumowuje Małgorzata Majewska.

Pożegnanie pracownika

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Kaźmierczak

Radca prawny, ekspert w dziedzinie cywilnego postępowania sądowego i egzekucyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK