| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Podróż służbowa a telepraca

Podróż służbowa a telepraca

Podróż służbowa stanowi przykład efektywności pracownika poza stałym miejscem wykonywania pracy. Pracownik powinien mieć więc większą swobodę w wyborze miejsca wykonywania pracy. Telepraca powinna zyskiwać na popularności.

Pomimo tego, iż żyjemy w świecie wysoko rozwiniętych technologii i ważne kwestie nie wymagają już od nas osobistego stawiennictwa, gdyż mogą być omawiane np. w formie telekonferencji, podróże służbowe nadal cieszą się dużą popularnością… Większości z nas, zapewne, wydaje się, iż pomimo uciążliwości związanej z pokonaną drogą i niewygodnym środkiem transportu, czas podróży to jednak kilka dodatkowych godzin wolnych od pracy. Czy aby na pewno tak jest?

Na co poświęcamy czas w podróży?

Z badania opublikowanego przez HP, przeprowadzonego w dziewięciu państwach europejskich, wśród osób regularnie podróżujących służbowo, wynika, że aż 54% ankietowanych przynajmniej połowę czasu przypadającego na podróż poświęca na pracę. W związku z czym czas spędzony w podróży wcale nie jest przeznaczany na relaks, sprawy osobiste czy też podziwianie krajobrazu za oknem, a na wykonywanie obowiązków zawodowych. Wśród zadań wykonywanych przez delegatów w czasie podróży najczęściej wymieniane są: przygotowywania do spotkań, wyszukiwanie informacji, tworzenie prezentacji czy też szczegółowe zaznajamianie się z jej treścią. Duża część pracujących w podróży sprawdza również firmową pocztę.

Zapisz się na nasz newsletter

Praca w podróży a jej efektywność

Z informacji zebranych spośród 600 ankietowanych wynika, iż aby być efektywnym, nie trzeba koniecznie siedzieć w ciszy komfortowo urządzonego pomieszczenia biurowego. 73% ankietowanych przyznało, że czas spędzony w podróży, to okazja do nadrobienia zaległości oraz zwiększenia efektywności. 56% uważa, że najlepsze pomysły rodzą się poza biurem.

Takie opinie ankietowanych mogą wiązać się z faktem, iż w trakcie podróży zwykle nikt nam nie przeszkadza, nie prosi o nic dodatkowego do wykonania, telefon też rzadziej wówczas dzwoni. Natomiast każde tego rodzaju oderwanie od pracy, nie tylko wydłuża czas realizacji zadania, ale wpływa także na obniżenie naszej efektywności, co może przekładać się na jakość wykonywanego zlecenia.

Polecamy: Podróż służbowa a czas pracy - 7 najtrudniejszych kwestii z praktyki

Przeszkody w pracy

Wydawać by się mogło, iż osoby biorące udział w badaniu za czynniki uniemożliwiające pracę w podróży wskazywały hałas, mniejszą powierzchnię do dyspozycji czy też niewygodne miejsce. Nie. To, co większości przeszkadza w pracy, w trakcie podróży, to brak połączenia z internetem oraz brak dostępu do narzędzi i aplikacji używanych w biurze.

W związku z powyższymi danymi śmiało można założyć, iż biuro przestaje być miejscem, gdzie osiągamy największą efektywność i być może w przyszłości pracodawcy, kierując się podobnymi statystykami, pozwolą nam na większą swobodę w wyborze miejsca wykonywania obowiązków zawodowych.

Odwiedź: Forum

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Dyja

Ekspert w zakresie giełdy i rynków kapitałowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »