| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Budowanie relacji ze współpracownikami

Budowanie relacji ze współpracownikami

Badania wskazują, że Polacy cenią sobie atmosferę w miejscu pracy. Zła atmosfera w pracy może być nawet przyczyną zmiany zatrudnienia. Czasami jednak wystarczy zadbać o relacje ze współpracownikami, aby praca stała się lżejsza. Jak budować relacje ze współpracownikami?

Dbałość o relacje

Dobre relacje ze współpracownikami przekładają się na jakość pracy całego zespołu. Jeśli współpracujemy z osobami, które darzymy sympatią, przepływ informacji jest szybszy i bardziej płynny, a projekty, które realizujemy, są bardziej wartościowe. Szybciej też uzyskiwane są wymierne efekty pracy.

Polecamy serwis: Zarządzanie

Nie tylko ze wspomnianych względów warto dbać o relacje ze współpracownikami. Jak to robić? Przede wszystkim trzeba być otwartemu na innych, nie unikać rozmów (o ile nie przeszkadzają one w wykonywaniu pracy), ale dostrzegać ich wartość. Konstruktywne rozmowy w pracy mogą przekładać się na ciekawe realizacje projektów. Ponadto zawsze należy wysłuchać opinii innych i trzeba się liczyć ze zdaniem kolegi, którego prosimy o pomoc. Z osobami, z którymi mamy bliższy kontakt, możemy sobie pozwolić na bardziej prywatne rozmowy, ważne, aby były one w dobrym tonie.

Chociaż nie mamy decydującego wpływu na zespół, w którym będziemy pracować, zawsze warto zdefiniować swoje relacje z innymi osobami. Jeśli z kimś nam się ciężko współpracuje, warto to zmienić. Dzięki temu będziemy mieli realny wpływ na podniesienie jakości swojej pracy.

Zadaj pytanie na: Forum Kadry

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Filip Barański

Prawnik, specjalista w zakresie obsługi prawnej podmiotów gospodarczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »