| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Czemu służą wyjazdy integracyjne

Czemu służą wyjazdy integracyjne

Pracodawcy organizują wyjazdy integracyjne, żeby zmotywować personel do efektywniejszej pracy i osiągnąć większe zyski. Takie wyjazdy pobudzają do działania, stanowią odskocznię od codzienności, a także wprowadzają zmiany w firmie.

W zależności od celu, jaki stawia sobie pracodawca, wybiera on rodzaj i czas trwania takiego wyjazdu. Istotą może być rozwiązanie panującego konfliktu między pracownikami lub też zwiększenie mobilizacji do działania, a także nauczenie współpracy lub podniesienie kwalifikacji i umiejętności pracowników. Niekiedy wyjazd może trwać dwa dni, a innym razem cały tydzień. Czasem pracownicy kierowani są do ośrodka w kraju, a czasem pracodawca oferuje egzotyczną podróż. Niekiedy stawia się na relaksującą atmosferę w SPA lub na intensyfikację doznań podczas skoków na bungee.



Wyjazd integracyjny może być wyłącznie odpoczynkiem albo zawierać blok szkoleń z określonej dziedziny. Biura oferujące tzw. Incentive, czyli wyjazdy firmowe związane z motywacją i integracją pracowników, prześcigają się w pomysłach. Obok pakietu szkoleń, kursów, zajęć z psychologiem, pozwalających na omówienie i zrozumienie emocji, wyjazdów do różnych hoteli i ośrodków na morzem, jeziorem czy w górach, można spotkać się z kuligami, wycieczką do jaskini, nurkowaniem, lotami samolotem i na paralotni, wspinaczką, jazdą konną, żeglowaniem, jazdą terenowym samochodem.



Najważniejszy jest cel

Głównym celem wyjazdów integracyjnych jest poprawa wyników i zwiększenie zysków firmy. Jak natomiast będą kształtowały się emocje i jaki będzie wpływ takiego wyjazdu na obowiązki wykonywane przez pracowników?



1. Motywacja do pracy - zadowolony pracownik to wspaniały nabytek dla każdej firmy. Dzięki temu działa on z pełnym zaangażowaniem, wykorzystując wiedzę, co sprzyja rozwojowi firmy i zwiększaniu jej zysków. Motywacja to także ważny czynnik dla pracownika, dzięki niej czuje, że wykonywane przez niego zajęcia mają sens i przynoszą odpowiednie profity. Pracownik, który wysyłany jest na wyjazd integracyjny, wie, że pracodawca dba o niego i docenia jego pracę (uznanie pracodawcy dla naszych działań powoduje, że wzrasta poczucie wartości i utożsamienie się z firmą).



2. Utrzymanie dobrych specjalistów - rynek pracy podlega zmianom, a wśród pracodawców niektórych branż pojawia się problem ze zdobyciem dobrze wykwalifikowanego personelu. Firmy boją się o swoich specjalistów, bowiem konkurencja często wyciąga ich z organizacji. Pracodawca musi więc tak zadbać o pracownika, aby nie przeszedł do innej firmy. Natomiast pracownik jako specjalista w danej dziedzinie czuje się szanowany, doceniany i potrzebny. Dobre wynagrodzenie, atmosfera i możliwości rozwoju, które wspomagane są przez omawiane wyjazdy integracyjne, zwiększają lojalność wobec firmy, a tym samym zmniejszają się szanse odejścia do konkurencji.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Marek Rogalski

Ekspert ds. rynku walut w Domu Maklerskim Banku Ochrony Środowiska SA

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »