| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Czy można pracowników uczynić rzecznikami firmy w sieci?

Czy można pracowników uczynić rzecznikami firmy w sieci?

Użytkownicy mediów społecznościowych nieraz zetknęli się z sytuacją, gdy któryś ze znajomych ich znajomych w zbyt nachalny sposób wychwalał produkty czy usługi jakiejś firmy. Takie zachowania traktujemy na ogół jako spam, czyli kryptoreklamowe śmiecie. Podobnie może stać się z promowaniem firmy jako dobrego pracodawcy.

Podczas różnych konferencji poświęconych employer brandingowi czy tematyce HR dużo się mówi o zaangażowaniu pracowników. Nawet jednym z podstawowych pytań w badaniach zaangażowania jest pytanie, „Czy poleciłbyś pracę w naszej firmie swoim znajomym?”. I oczywiście taka chęć polecania to dobry znak – świadczy, że pracownicy identyfikują się z firmą albo uważają, że praca w niej jest bardzo przyjemna – aż chcieliby się podzielić tym szczęściem z ludźmi, których lubią. A jednak zarówno doradcy personalni, jak i przedstawiciele działów HR ostrzegają: Nic na siłę.

Łatwo sobie wyobrazić sytuację, że szef prosi pracownika o wpisy promujące firmę jako dobre miejsce pracy. Usłyszał gdzieś, jaką potęgą są dziś social media i wydaje mu się naturalne, że pracownik powinien działać na rzecz firmy. Na przykład po godzinach w domu rozgłaszać na Facebooku, jak to fajnie pracować w korporacji X.

Oczywiście to sytuacja przerysowana. Czy jednak choćby sugestia taka nie zostanie odebrana jako polecenie, zwłaszcza gdy szef również ma swój profil na tym samym portalu? I czy polecanie firmy na polecenie będzie brzmiało autentycznie i „od serca”?

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Filip Barański

Prawnik, specjalista w zakresie obsługi prawnej podmiotów gospodarczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »