| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Czy można pracowników uczynić rzecznikami firmy w sieci?

Czy można pracowników uczynić rzecznikami firmy w sieci?

Użytkownicy mediów społecznościowych nieraz zetknęli się z sytuacją, gdy któryś ze znajomych ich znajomych w zbyt nachalny sposób wychwalał produkty czy usługi jakiejś firmy. Takie zachowania traktujemy na ogół jako spam, czyli kryptoreklamowe śmiecie. Podobnie może stać się z promowaniem firmy jako dobrego pracodawcy.

Michał Szostkowski

dyrektor ds. personalnych, Tieto Poland Sp. z o.o.

Promocja wizerunku we właściwym czasie

Media społecznościowe związane są nie tylko z modą w działaniach wizerunkowych i komunikacyjnych firmy, lecz wręcz koniecznością wynikającą z potrzeby docierania do potencjalnych pracowników czy klientów. Zaangażowanie firmy oraz jej pracowników w media społecznościowe powinno wynikać ze strategii komunikacji, w tym np. w zakresie employer brandingu, powinno być dokonane w odpowiednim dla firmy momencie (media społecznościowe to ogromna siła rażenia, także przeciwko firmie!), powinno być działaniem systematycznym, a nie okazjonalnym. Kreowany w mediach wizerunek powinien być spójny z rzeczywistością. W Tieto Poland długo zastanawialiśmy się nad właściwym momentem dołączenia mediów społecznościowych, w tym portali społecznościowych, do kanałów komunikacji firmy z otoczeniem.

Co nas powstrzymywało? Między innymi dokonująca się transformacja (przejęcie dwóch firm we Wrocławiu i w Szczecinie przez koncern Tieto), ujednolicanie polityk, w tym personalnej, eliminowanie rozbieżności w praktykach, procesach, procedurach itp. Bez pokonania tej masy krytycznej wejście w media społecznościowe mogło okazać się bardzo ryzykowne. Działania ujednolicające i integrujące zabrały nam prawie 3 lata. Gdy się to dokonało, nadszedł właściwy moment, by pokazać otoczeniu, jacy fajni jesteśmy.

Co przemawia za zaangażowaniem pracowników na rzecz budowania wizerunku pracodawcy na własnych profilach w social media? Pracownik zadowolony z pracy, utożsamiający się z firmą, zmotywowany, staje się naszym pierwszym ambasadorem, który wystawi nam pozytywne „referencje”, zarekomenduje innym swoje obecne miejsce pracy. Angażować się będzie w redagowanie profilu, dostarczając informacje, o czym warto pisać, a nawet sam stanie się autorem postów. W skuteczny sposób będzie odpierał plotki lub negatywne komentarze, stając się wręcz rzecznikiem lub PR-owcem.

Co przemawia przeciw? W sytuacji, kiedy nie jest spełniony podstawowy warunek – tj. sprawy w firmie nie są uporządkowane, względem załogi nie prowadzi się otwartej komunikacji, a problemy zamiata się pod dywan – jest to doskonała okazja, by pracownicy wykorzystali media społecznościowe przeciwko pracodawcy. Profile pracodawcy, o ile są przelukrowane, stają się przedmiotem dowcipów i zamiast kreować wizerunek, systematycznie przyczyniają się do jego destrukcji.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Czarnecki

Dyrektor Ds. Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease Polska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »