| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Inwestycja w komunikację

Inwestycja w komunikację

Rozmowa z Barbarą Fagan-Smith, założycielem i prezesem ROI Communication

● Czy można powiedzieć, że regularne badanie komunikacji wewnętrznej jest normą w wiodących organizacjach w Stanach Zjednoczonych?

Tak, szczególnie w ciągu ostatnich pięciu lat badania komunikacji wewnętrznej stały się regularną praktyką w amerykańskich przedsiębiorstwach – wiele firm przeprowadza takie badania przynajmniej raz w roku.

● Wiele firm prowadzi różnego rodzaju badania opinii pracowników, ale często okazuje się, że ich wyniki są mało przydatne. Co jest sekretem dobrze przeprowadzanych badań?

Żeby wyniki badania komunikacji wewnętrznej były faktycznie przydatne, powinno się je przeprowadzać zgodnie z przyjętymi standardami, a nie próbować samodzielnie opracować pytania. Realizacja badań komunikacji wewnętrznej wymaga szczegółowej wiedzy, umiejętności i wyczucia, bardzo ważny jest więc dostęp do sprawdzonych rozwiązań.

● W jaki sposób przekonuje Pani zarządy firm do inwestowania w komunikację z pracownikami?

Są dwie podstawowe strategie przekonywania wyższej kadry zarządzającej do inwestowania w komunikację wewnętrzną. Pierwsza to zaprezentowanie wyników badania komunikacji wewnętrznej (lub innych danych) wskazujących na występowanie problemu, którego rozwiązanie wymaga wprowadzenia usprawnień w obszarze komunikacji wewnętrznej. Drugim sposobem jest przytaczanie przykładów tego, co robią w zakresie komunikacji wewnętrznej inne firmy – konkurencja i wszelkie organizacje, które są wpływowe, są liderami na rynku albo wiemy, że zarządzający je podziwiają.

● Ostatnio podczas prezentacji wyników badania komunikacji prezes jednej z firm stwierdził, że komunikacja to ryzykowna rzecz, bo im więcej się komunikuje, tym większe są potem oczekiwania pracowników. Czy to rzeczywiście zagrożenie?

Zagrożeniem jest sytuacja odwrotna – w przypadku braku informacji pracownicy albo wyobrażają sobie najgorsze, albo podejmują działania zmierzające w złym kierunku. To właśnie brak komunikacji może być niebezpieczny, a nie komunikacja.

● Jakie trendy w komunikacji widzi Pani na najbliższe lata?

Oczywiście, coraz więcej firm wdraża media społecznościowe, tworząc dzięki nim sprzyjające współpracy wirtualne środowisko pracy, gdzie ludzie mogą wchodzić w interakcje ze swoimi współpracownikami w taki sam sposób, w jaki robią to ze swoimi znajomymi, ale z korzyścią dla biznesu. Jednocześnie odradza się zainteresowanie podstawami komunikacji – w szczególności bezpośredniej komunikacji face-to-face, na którą jest cały czas ogromne, nie zawsze zaspokojone, zapotrzebowanie wśród pracowników.

Barbara Fagan-Smith

jest założycielem i prezesem ROI Communication – uznanej firmy doradczej wspierającej organizacje w rozwijaniu efektywności komunikacji korporacyjnej oraz mierzeniu jej biznesowych rezultatów. Posiada ponaddwudziestoletnie doświadczenie w realizacji projektów komunikacyjnych dla czołowych firm w Stanach Zjednoczonych, takich jak: Hewlett-Packard, Adobe Systems, Pacific Gas & Electric, Caterpillar, Wachovia, Cisco Systems, Gap Inc., The Home Depot, Chevron, Symantec i Microsoft. Ponadto pracowała również na stanowiskach dyrektora ds. komunikacji oraz producenta telewizyjnego. W ostatnim czasie Barbara Fagan-Smith została wybrana do grona 100 najbardziej wpływowych kobiet w Dolinie Krzemowej.

Barbara Fagan-Smith będzie gościem XV Międzynarodowego Seminarium face 2011 – Nowoczesne strategie komunikacji, które odbędzie się w dniach 18-20 października 2011 w Warszawie. Organizatorem seminarium jest GFMP Management Consultants. Więcej informacji na stronie: www.gfmp.com.pl.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Duże Odszkodowania

Kancelaria odszkodowawcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »