| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Skuteczność negocjacji

Skuteczność negocjacji

Rozmowa z Rogerem Dawsonem, ekspertem w dziedzinie negocjacji i światowej sławy mówcą

● Książka pod tytułem „Jak zdobyć pracę i negocjować zarobki” jest jedną z ostatnich Pana publikacji, które ukazały się w Polsce. Nie ulega wątpliwości, że negocjacje wynagrodzeń należą do jednych z najtrudniejszych. O czym powinniśmy pamiętać w trakcie tego typu rozmów?

Wiele razy, w czasie moich seminariów, miałem okazję rozmawiać z osobami, które pytały mnie, co powinny zrobić, aby szef dał im podwyżkę. Wszystkie te osoby zawsze miały ten sam problem – nie były przygotowane do rozmowy o podwyżce. Powinny zaś poświęcić trochę czasu na przemyślenie i wypisanie swoich argumentów. Zwiększyłyby w ten sposób swoją wiarygodność i skuteczność negocjacyjną. W żadnym względzie nie namawiam nikogo do postawy konfrontacyjnej i zaczynania spotkania z przełożonym od zdania: „Daj mi podwyżkę, albo odchodzę!” Chodzi mi jedynie o to, że dzięki przygotowaniu się do rozmowy zwiększasz swoją siłę negocjacyjną. Musisz zdać sobie sprawę z tego, że twoja wartość dla pracodawcy jest równa trudnościom, jakie napotka, kiedy zechce cię zastąpić. Upewnij się więc, że przynajmniej w jednym aspekcie twojej pracy szef uważa cię za niezastąpionego. Wykorzystaj to później w negocjacjach.

● Na co w takim razie powinien zwracać uwagę pracodawca?

Wydaje mi się, że pozyskiwanie pracowników to jedno z trudniejszych wyzwań stojących przed pracodawcą. Większość przeprowadza rozmowy rekrutacyjne tylko wówczas, kiedy pojawia się konkretna potrzeba w postaci wolnego wakatu. Moim zdaniem menedżerowie powinni stale poszukiwać wartościowych pracowników, którzy mogliby zasilić ich zespoły. Kiedy więc pojawi się wolne stanowisko, będą mogli wybierać spośród najlepszych kandydatów.

Roger Dawson

jest ekspertem w dziedzinie negocjacji i światowej sławy mówcą. Za swoje zdolności oratorskie otrzymał wiele nagród, w tym dwie najważniejsze, przyznawane przez Amerykańskie Stowarzyszenie Mówców (National Speakers Association) – CSP, czyli certyfikat profesjonalnego mówcy oraz CPAE (nagroda za doskonałość). Magazyn „Success Magazine” zaś nadał mu tytuł „Czołowego Negocjatora Ameryki”.

Szkolił i doradzał przedstawicielom takich firm, jak: General Motors, Xerox, Merck, Abbott, Nestle, Black & Decker, Merrill Lynch, IBM, PricewaterhouseCoopers, ABB, Cadbury, Hewlett-Packard, 3M, Prudential, Nationwide, AT&T, Guard Life Insurance.

Jest autorem 16 książek, w tym światowego bestsellera „Sekrety udanych negocjacji' oraz publikacji, takich jak „Techniki skutecznego przekonywania dla biznesmenów”, „Sekrety podejmowania trafnych decyzji”.

21 marca w Warszawie Roger Dawson poprowadzi seminarium pod hasłem: „Skuteczne negocjacje, trafne decyzje. Sekrety ludzi sukcesu.” Więcej informacji na www.skutecznenegocjacje.pl.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Kujawska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »