| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Czy aktywność pracowników w mediach społecznościowych ograniczać, czy wspierać?

Czy aktywność pracowników w mediach społecznościowych ograniczać, czy wspierać?

Prowadzę niewielką firmę zajmującą się usługami profesjonalnymi i doradztwem biznesowym. Tworzy ją młody zespół. W większości są to ludzie z kilkuletnim doświadczeniem zawodowym po studiach. Specyfika naszej branży wymaga bycia blisko klienta i budowania profesjonalnych relacji. Część naszych pracowników jest bardzo aktywna w mediach społecznościowych – prywatnie i zawodowo. Często w swoich profilach podają nazwę naszej firmy jako pracodawcy, a wśród znajomych mają naszych klientów. Zastanawiam się, jaki to może mieć wpływ na naszą działalność, na odbiór naszej firmy przez klientów i jakie skutki może przynieść ewentualna próba ograniczania tej aktywności.

Opisane wyzwanie ma szczególne znaczenie w tych organizacjach, gdzie ludzie są filarem działalności biznesowej, a ich aktywność w internecie ma szczególny wpływ na odbiór firmy, która ich zatrudnia. Zanim zdecydujemy się tutaj na konkretne rozwiązania, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

Po pierwsze: czy ta sytuacja ma charakter przejściowy i czy jest taka możliwość, że moda na media społecznościowe po jakimś czasie przeminie? Zdecydowana większość ekspertów od internetu, ale także socjologów i psychologów, potwierdza, że nie mamy do czynienia z chwilowym zjawiskiem, ale raczej ze zmianą społeczną. Rozwój internetu i nowe technologie całkowicie zmieniły nie tylko sposób, w jaki się komunikujemy, czy poszukujemy informacji, ale w jaki żyjemy, pracujemy, zaspokajamy swoje potrzeby i cele życiowe. Jest to szczególnie widoczne wśród młodych ludzi, którzy dopiero wkraczają w życie zawodowe. Nie bez przyczyny jedną z nazw, którą określa się pokolenie Millennials jest nazwa Pokolenie D od Digital. Młodzi ludzie, którzy wkraczają teraz na rynek pracy, praktycznie wychowali się z internetem i możliwościami, jakie oferują technologie cyfrowe. Dla nich media społecznościowe są czymś naturalnym.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Euro RSCG Worldwide i opublikowanych w Raporcie „Millennials and social media” wynika, że dla ponad 50 proc. reprezentantów tego pokolenia media społecznościowe są podstawowym kanałem do utrzymywania kontaktu ze znajomymi. Pomagają im w zaspokojeniu zwykłych ludzkich potrzeb, jak potrzeba poczucia bliskości z innymi i bycia częścią większej całości. Dają też możliwość dzielenia się i komunikowania swoich doświadczeń, odczuć w czasie rzeczywistym. Trzeba więc zdać sobie sprawę z tego, że pracodawcy muszą się do tej sytuacji przyzwyczaić i zastanowić się, jak na tym zjawisku budować wartość swojej organizacji.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcy Prawnego Marta Jeleń

Kancelaria Radcy Prawnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »