| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Czy aktywność pracowników w mediach społecznościowych ograniczać, czy wspierać?

Czy aktywność pracowników w mediach społecznościowych ograniczać, czy wspierać?

Prowadzę niewielką firmę zajmującą się usługami profesjonalnymi i doradztwem biznesowym. Tworzy ją młody zespół. W większości są to ludzie z kilkuletnim doświadczeniem zawodowym po studiach. Specyfika naszej branży wymaga bycia blisko klienta i budowania profesjonalnych relacji. Część naszych pracowników jest bardzo aktywna w mediach społecznościowych – prywatnie i zawodowo. Często w swoich profilach podają nazwę naszej firmy jako pracodawcy, a wśród znajomych mają naszych klientów. Zastanawiam się, jaki to może mieć wpływ na naszą działalność, na odbiór naszej firmy przez klientów i jakie skutki może przynieść ewentualna próba ograniczania tej aktywności.

Opisane wyzwanie ma szczególne znaczenie w tych organizacjach, gdzie ludzie są filarem działalności biznesowej, a ich aktywność w internecie ma szczególny wpływ na odbiór firmy, która ich zatrudnia. Zanim zdecydujemy się tutaj na konkretne rozwiązania, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

Po pierwsze: czy ta sytuacja ma charakter przejściowy i czy jest taka możliwość, że moda na media społecznościowe po jakimś czasie przeminie? Zdecydowana większość ekspertów od internetu, ale także socjologów i psychologów, potwierdza, że nie mamy do czynienia z chwilowym zjawiskiem, ale raczej ze zmianą społeczną. Rozwój internetu i nowe technologie całkowicie zmieniły nie tylko sposób, w jaki się komunikujemy, czy poszukujemy informacji, ale w jaki żyjemy, pracujemy, zaspokajamy swoje potrzeby i cele życiowe. Jest to szczególnie widoczne wśród młodych ludzi, którzy dopiero wkraczają w życie zawodowe. Nie bez przyczyny jedną z nazw, którą określa się pokolenie Millennials jest nazwa Pokolenie D od Digital. Młodzi ludzie, którzy wkraczają teraz na rynek pracy, praktycznie wychowali się z internetem i możliwościami, jakie oferują technologie cyfrowe. Dla nich media społecznościowe są czymś naturalnym.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Euro RSCG Worldwide i opublikowanych w Raporcie „Millennials and social media” wynika, że dla ponad 50 proc. reprezentantów tego pokolenia media społecznościowe są podstawowym kanałem do utrzymywania kontaktu ze znajomymi. Pomagają im w zaspokojeniu zwykłych ludzkich potrzeb, jak potrzeba poczucia bliskości z innymi i bycia częścią większej całości. Dają też możliwość dzielenia się i komunikowania swoich doświadczeń, odczuć w czasie rzeczywistym. Trzeba więc zdać sobie sprawę z tego, że pracodawcy muszą się do tej sytuacji przyzwyczaić i zastanowić się, jak na tym zjawisku budować wartość swojej organizacji.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Oworuszko

Dyrektor Finansowy LeasePlan

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »