| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Czy aktywność pracowników w mediach społecznościowych ograniczać, czy wspierać?

Czy aktywność pracowników w mediach społecznościowych ograniczać, czy wspierać?

Prowadzę niewielką firmę zajmującą się usługami profesjonalnymi i doradztwem biznesowym. Tworzy ją młody zespół. W większości są to ludzie z kilkuletnim doświadczeniem zawodowym po studiach. Specyfika naszej branży wymaga bycia blisko klienta i budowania profesjonalnych relacji. Część naszych pracowników jest bardzo aktywna w mediach społecznościowych – prywatnie i zawodowo. Często w swoich profilach podają nazwę naszej firmy jako pracodawcy, a wśród znajomych mają naszych klientów. Zastanawiam się, jaki to może mieć wpływ na naszą działalność, na odbiór naszej firmy przez klientów i jakie skutki może przynieść ewentualna próba ograniczania tej aktywności.

Opisane wyzwanie ma szczególne znaczenie w tych organizacjach, gdzie ludzie są filarem działalności biznesowej, a ich aktywność w internecie ma szczególny wpływ na odbiór firmy, która ich zatrudnia. Zanim zdecydujemy się tutaj na konkretne rozwiązania, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

Po pierwsze: czy ta sytuacja ma charakter przejściowy i czy jest taka możliwość, że moda na media społecznościowe po jakimś czasie przeminie? Zdecydowana większość ekspertów od internetu, ale także socjologów i psychologów, potwierdza, że nie mamy do czynienia z chwilowym zjawiskiem, ale raczej ze zmianą społeczną. Rozwój internetu i nowe technologie całkowicie zmieniły nie tylko sposób, w jaki się komunikujemy, czy poszukujemy informacji, ale w jaki żyjemy, pracujemy, zaspokajamy swoje potrzeby i cele życiowe. Jest to szczególnie widoczne wśród młodych ludzi, którzy dopiero wkraczają w życie zawodowe. Nie bez przyczyny jedną z nazw, którą określa się pokolenie Millennials jest nazwa Pokolenie D od Digital. Młodzi ludzie, którzy wkraczają teraz na rynek pracy, praktycznie wychowali się z internetem i możliwościami, jakie oferują technologie cyfrowe. Dla nich media społecznościowe są czymś naturalnym.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Euro RSCG Worldwide i opublikowanych w Raporcie „Millennials and social media” wynika, że dla ponad 50 proc. reprezentantów tego pokolenia media społecznościowe są podstawowym kanałem do utrzymywania kontaktu ze znajomymi. Pomagają im w zaspokojeniu zwykłych ludzkich potrzeb, jak potrzeba poczucia bliskości z innymi i bycia częścią większej całości. Dają też możliwość dzielenia się i komunikowania swoich doświadczeń, odczuć w czasie rzeczywistym. Trzeba więc zdać sobie sprawę z tego, że pracodawcy muszą się do tej sytuacji przyzwyczaić i zastanowić się, jak na tym zjawisku budować wartość swojej organizacji.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Monika Kantowicz-Gdańska

Konsultant, certyfikowany trener, audytor. Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Zajmuje się w szczególności rozwojem menedżerów oraz badaniem opinii pracowników i doradztwem w zakresie doskonalenia organizacji. Od początku swojej kariery zawodowej pracuje z najwyższą kadrą zarządzającą oraz menedżerami różnych szczebli - zarówno w wymiarze grupowym, jak i indywidualnym. Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach i buduje na pozytywach. Rozwija miękkie kompetencje, a w szczególności umiejętności komunikacyjne. Jest inspiratorką autorefleksji i orędowniczką dialogu. Uczy menedżerów, jak skutecznie budować zaangażowanie i przełamywać opory pracowników wobec zmian. Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Zrealizowała liczne projekty doradcze i rozwojowe dla firm z wielu branż oraz instytucji publicznych. Prowadzi warsztaty, szkolenia i wykłady z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz PR (kształtowanie wizerunku pracodawcy, komunikacja menedżerska, komunikacja wewnętrzna w organizacji, zarządzanie talentami, zarzadzanie wiedzą i inne obszary tematyczne). Projektuje programy rozwojowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK