| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Czy aktywność pracowników w mediach społecznościowych ograniczać, czy wspierać?

Czy aktywność pracowników w mediach społecznościowych ograniczać, czy wspierać?

Prowadzę niewielką firmę zajmującą się usługami profesjonalnymi i doradztwem biznesowym. Tworzy ją młody zespół. W większości są to ludzie z kilkuletnim doświadczeniem zawodowym po studiach. Specyfika naszej branży wymaga bycia blisko klienta i budowania profesjonalnych relacji. Część naszych pracowników jest bardzo aktywna w mediach społecznościowych – prywatnie i zawodowo. Często w swoich profilach podają nazwę naszej firmy jako pracodawcy, a wśród znajomych mają naszych klientów. Zastanawiam się, jaki to może mieć wpływ na naszą działalność, na odbiór naszej firmy przez klientów i jakie skutki może przynieść ewentualna próba ograniczania tej aktywności.

(Nie)groźne poczynania

Drugie pytanie, na które warto sobie odpowiedzieć, rozwiązując ten problem, dotyczy wpływu, jaki aktywność pracowników w mediach społecznościowych ma na firmę. Czy zawsze ta aktywność oznacza zagrożenie? Słynny jest oczywiście kryzys wizerunkowy i biznesowy, jakiego doświadczyła firma Domino’s Pizza, której pracownicy umieścili w serwisie YouTube filmiki obrazujące ich podejście do pracy oraz ukazujący w obrazoburczym świetle ich stosunek do klientów i jakości produktów. Filmik w krótkim czasie rozszedł się w internecie, trafiając w końcu do ogólnokrajowych stacji telewizyjnych. Czy takich przypadków było jednak więcej? Zajmując się na co dzień komunikacją korporacyjną i wewnętrzną, dostrzegam raczej o wiele więcej przykładów wskazujących na to, że aktywność pracowników w mediach społecznościowych wspierana mądrze przez firmę może jej przynieść realne korzyści.

Spójrzmy choćby na firmę IBM, która także działa przecież w branży konsultingowej. IBM zachęcił swoich pracowników do prowadzenia blogów związanych z tematyką zawodową. Jaki jest tego skutek? Tysiące pracowników aktywnych w social media nie tylko lepiej ze sobą współpracują, wymieniając wiedzę i doświadczenia, lecz także budują wizerunek korporacji jako eksperta w branży, firmy, którą tworzą świetni ludzie. Dodatkowo często okazuje się to być także skutecznym narzędziem budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy wśród potencjalnych kandydatów i przynosić korzyści rekrutacyjne, często w grupach docelowych, do których trudno dotrzeć tradycyjnymi kanałami.

Coraz więcej firm decyduje się więc świadomie na połączenie faktu obecności swoich pracowników w internecie z celami organizacji. W serwisie Goldenline przybywa firm korzystających z funkcji profilu pracodawcy połączonego z opcją mikrobloga, gdzie nie tylko potencjalny kandydat może poznawać potencjalnego pracodawcę, uzyskiwać informacje o ofertach czy specyfice pracy, ale gdzie może skontaktować się w celu zebrania opinii z dowolnym pracownikiem tej firmy, który posiada profil zawodowy w serwisie. Praktycznie codziennie przybywają także nowe oficjalne fan strony firm na Facebooku. Fakt, że wśród fanów znajdują się obecni i byli pracownicy firmy świadczy tylko o tym, że są z firmą związani na poziomie czegoś więcej niż tylko umowa i wynagrodzenie.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń

Stowarzyszenie polskich producentów materiałów do wykonywania systemów ociepleń ścian zewnętrznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »