| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Angażowanie przez komunikowanie

Angażowanie przez komunikowanie

Rozmowa z Markiem Schumannem, światowej klasy ekspertem w dziedzinie komunikacji

● Jakie zmiany na świecie spowodowały, że mówi Pan o nowych zasadach angażowania pracowników?

Dla firm na całym świecie ostatnie kilka lat było prawdziwym wyzwaniem. Liderzy i menedżerowie mają coraz większe oczekiwania, pracownicy zwracają większą uwagę na swoje bezpieczeństwo, a połączenie tych dwu czynników wpływa na to, jak zaangażowani są pracownicy. Kiedy ludzie czują niepewność swojej przyszłości lub nie mają poczucia bezpieczeństwa zatrudnienia, kiedy nie wiedzą, w jakim kierunku zmierza organizacja oraz jakie działania będą podejmowane przez liderów, trudno jest być zaangażowanym. To właśnie te sprawy powinny być kluczowym aspektem rozważań osób odpowiedzialnych za komunikację.

● Jakie są te nowe zasady angażowania?

Menedżerowie stworzyli swój własny obraz zaangażowania, a następnie narzucili go pracownikom, od których oczekiwali funkcjonowania zgodnie z jego założeniami. Pracownicy z kolei ustanowili swoje własne reguły, których firmy muszą przestrzegać, jeżeli chcą wzmacniać ich oddanie firmie i dobrze ich motywować. I zamiast ubierać reguły w górnolotne słowa, pracownicy wyrażają je w prosty sposób. Osiem nowych zasad zaangażowania pracowników to: 1) Mówcie prawdę, 2) Bądźcie przystępni w nawiązywaniu kontaktu, 3) Słuchajcie nas, 4) Bierzcie pod uwagę nasze zdanie, 5) Bądźcie tu, 6) Dbajcie o to, kim jesteśmy, 7) Polegajcie na nas, 8) Podawajcie nam fakty.

● Jaką rolę będą odgrywać osoby odpowiedzialne za komunikację w związku z nowymi zasadami zaangażowania? Jak w związku z tym powinna się zmienić komunikacja wewnętrzna? Jakie będą jej nowe priorytety?

Mam nadzieję, że niebawem specjaliści ds. komunikacji, którzy zajmują się przepływem informacji wewnątrz firmy, nie będą ograniczani do ściśle komunikacyjnych ról; będą natomiast zajmować pozycje CEO – Chief Engagement Officers. To jest właśnie ten kierunek, w którym chciałbym, aby nasza profesja się rozwijała – gdzie bylibyśmy uznawani i doceniani (oraz w pełni odpowiedzialni) za wyniki naszej pracy, a nie tylko jej wykonanie. Jako profesjonaliści powinniśmy patrzeć na relacje między liderami biznesowymi i pracownikami przez pryzmat komunikacji, tak aby każdy projekt, który będzie przez nich prowadzony, wszelka działalność przez nich inicjowana, skupiały się jednocześnie na wzmacnianiu tej wzajemnie angażującej relacji.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Vaillant Sp. z o.o.

Producent kompletnych rozwiązań systemów grzewczych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »