| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Angażowanie przez komunikowanie

Angażowanie przez komunikowanie

Rozmowa z Markiem Schumannem, światowej klasy ekspertem w dziedzinie komunikacji

● Podejście, które Pan opisuje, można zdefiniować jako partnerską relację z pracownikami. W jaki sposób komunikacja może wpływać na budowę takiej relacji w organizacji?

Na przykład poprzez wspieranie otwartej, wiarygodnej komunikacji w organizacji. Nasza rola powinna zdecydowanie wykraczać poza narzędzia, które tworzymy, musimy wpływać na liderów i menedżerów, aby działali zgodnie z zasadami otwartości i prawdy. Pracownicy są głodni prawdy. Nie jest tak, że firmy zawsze mogą ujawniać każdy najmniejszy fakt ze swojego życia, ale jednocześnie muszą i niewątpliwie mogą działać zgodnie z zasadami otwartości i wiarygodności, aby budować zaufanie pracowników. I my możemy wpływać na to i wspomagać ten proces.

● Jak zatem przekonać zarząd do takiego podejścia? Co poradziłby Pan innym osobom zajmującym się komunikacją wewnętrzną, które chcą zdobyć i wzmocnić zaangażowanie zarządu w swoje działania?

Przede wszystkim poradziłbym, aby skupiali się na tych kwestiach, na których faktycznie zależy zarządowi – to są odpowiedni ludzie na odpowiednich stanowiskach, oni wiedzą, co robią. Robią to, co zapewnia ciągłość biznesowej działalności; i my możemy ją wspierać, jeśli skupimy się na zaangażowaniu pracowników jako wyniku końcowym naszego działania. Co więcej, jeśli uczestniczymy w spotkaniach zarządu, dyskutujmy o zaangażowaniu pracowników – obecnych i przyszłych – które można budować za pomocą komunikacji, w ten sposób możemy osiągnąć znacznie więcej, niż poprzez odwoływanie się do komunikacji jako celu samego w sobie. I najważniejsze, o czym nie wolno nam zapominać – jeśli chcemy zaangażować zarząd w nasze działania, musimy działać zawsze w ramach tego, co z punktu każdej organizacji jest najważniejsze – to są skuteczność i efektywność biznesu.

● Dziękuję za rozmowę.

Mark Schumann

były prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Komunikatorów Biznesowych (International Association of Business Communicators IABC), posiada ponadtrzydziestoletnie doświadczenie w zakresie komunikacji pracowniczej, komunikacji zmian oraz komunikacji HR. Jest autorem i współautorem książek w dziedzinie komunikacji. Jako szef globalnego pionu komunikacji oraz dyrektor zarządzający w firmie doradczej Towers Perrin prowadził najważniejsze projekty doradcze z zakresu komunikacji dla największych światowych korporacji. Mark Schumann jest zdobywcą wielu nagród i wyróżnień branżowych w USA, oraz uznanym specjalistą z tytułem Akredytowany Komunikator Biznesowy, nadawanym przez IABC. W wolnym czasie pisze recenzje filmowe.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

R. Olszewski, J. Tokarski i Wspólnicy

Kancelaria Prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »