| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Angażowanie przez komunikowanie

Angażowanie przez komunikowanie

Rozmowa z Markiem Schumannem, światowej klasy ekspertem w dziedzinie komunikacji

● Wśród menedżerów istnieje silne przekonanie, że wobec generacji Y wiele sposobów zachęcania nie działa. Czy generacja Y jest faktycznie tak trudna do zmotywowania?

Faktycznie, dotarcie do nowej generacji może być większym wyzwaniem, częściowo dlatego, że jej przedstawiciele są „konsumentami pracy”, którzy oczekują natychmiastowego zysku, i aby znaleźć to, czego chcą, są skłonni do renegocjacji warunków umowy lub zmiany pracy. Ich uwaga, koncentracja, którą mogą wnieść do pracy, a także ich oczekiwania wobec bycia zaangażowanym, wnoszenie swojego wkładu, czy bycie uznanym są sednem tego wyzwania. Więc to nie jest tak, że pracowników generacji Y trudno zmotywować. Badania pokazują, że są oni bardzo otwarci i elastyczni. Mogą oczekiwać za swój wkład i zaangażowanie w pracę więcej niż im się oferuje. I oni po prostu mówią o tym swoim szefom wprost.

● Co Pan myśli na temat programów zarządzania talentami? Czy obecnie są one wciąż ważne?

Programy zarządzania talentami są absolutnie konieczne dla każdej organizacji, bez wyjątku! Każda organizacja, która potrzebuje odpowiednich ludzi na odpowiednich stanowiskach, potrzebuje też dobrze zorganizowanego i funkcjonującego procesu zarządzania talentami, który będzie zapewniał napływ najlepszych ludzi z wewnątrz i zewnątrz, którzy będą wykonywali kluczowe zadania w firmie. W odniesieniu do wszystkich kwestii, którym firma musi sprostać, ten obszar jest absolutnie niezbędny.

● Talent Management oznacza obecnie, w przeciwieństwie do początków stosowania tego modelu, koncentrację na małej grupie pracowników. Ale czy nie jest tak, że to zespół a nie elita daje wyniki?

Rzeczywiście, zarządzanie talentami powinno być skoncentrowane na wszystkich pracownikach jako potencjalnych kandydatach do wykonywania zadań zaspokajających priorytetowe potrzeby organizacji. Nie można odnieść sukcesu, jeżeli uwaga zostanie skupiona tylko na kilku osobach. I właśnie tutaj wchodzi w grę zaangażowanie jako klucz w podejściu do zarządzania talentami. Aby pozyskać i utrzymać w firmie pracowników z najwyższym potencjałem, organizacja musi się skoncentrować na tym, co buduje zaangażowanie pracowników; i dlatego wprowadzenie nowych zasad jest konieczne.

● Jeżeli mógłby Pan zmienić jedną rzecz w sposobie traktowania pracowników przez organizacje, co by to było?

Słuchaj. Angażuj. Daj im możliwość wnoszenia swojego wkładu. Te „nowe zasady” są właśnie wyrazem ludzkiego głodu, potrzeby wnoszenia swojego wkładu do organizacji, dokonywania w niej zmian. Najwyższy czas, żeby liderzy uczynili wszystko, co możliwe, aby być pewnym, że pracownicy mogą być usłyszani, mogą być zaangażowani, mogą być przywiązani do swojej organizacji.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Paszkowski

Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »