| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Jak podnieść wartość działu HR w organizacji?

Jak podnieść wartość działu HR w organizacji?

Rok temu zostałam dyrektorem HR w dużej organizacji. Obejmując to stanowisko, miałam masę innowacyjnych pomysłów. Niestety, nie udało mi się ich przeforsować przed zarządem. Dotychczas myślałam, że dla menedżerów i członków zarządu połączenie wzrostu wyników finansowych z inwestycjami w działania szkoleniowe jest oczywiste, byłam więc bardzo zaskoczona taką postawą. Po spotkaniu jeden z członków zarządu powiedział mi, że podobają mu się moje pomysły i docenia je, ale jeśli chcę być efektywna jako dyrektor HR, muszę nauczyć się mówić o swoich pomysłach w sposób biznesowy i zbudować swoją wartość, pokazując, że jestem partnerem biznesowym. Co więc powinnam zrobić?

Od czego zależy wartość działu HR w organizacji? Obecnie coraz częściej odpowiedź na to pytanie jest następująca: dział HR musi być postrzegany jako partner biznesowy w organizacji. Co to oznacza? W jaki sposób stać się partnerem biznesowym w swojej organizacji? Co konkretnie można zrobić? Jaką drogę wybrać?

To są pytania, na które powinien odpowiedzieć sobie każdy menedżer HR. Co się stanie, gdy tego nie zrobi? Co może stracić?

Wybór właściwej drogi

Przypomnijmy sobie dialog Alicji z Krainy Czarów z Kotem z Cheshire:

„– ... którędy mam teraz iść?

– To zależy w dużym stopniu od tego, gdzie chcesz dojść.

– Właściwie to mi wszystko jedno.

– W takim razie obojętne, którędy pójdziesz”.

Odpowiedź jest oczywista. Dopóki menedżer HR nie wyznaczy sobie celu istnienia i funkcjonowania działu HR, którym zarządza w swojej organizacji, oraz drogi, którą chce tam dojść, to oczywiście tego celu nie osiągnie. A co się stanie, gdy to zrobi? Co może zyskać?

Jeśli menedżer HR chce być partnerem biznesowym dla zarządu swojej organizacji, to powinien odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • Jak mogę to zrobić?
  • Co konkretnie zrobię?
  • Od czego zacznę?
  • Co będę robić inaczej niż do tej pory?
  • Co zacznę robić, czego do tej pory nie robiłem, a co przybliży mnie do tego celu?
  • Co przestanę robić, co powoduje, że oddalam się od tego celu?
  • A co będę kontynuować, co sprawia, że jestem na dobrej drodze do mojego celu?

Pamiętajmy, że jeżeli to, co robimy do tej pory, sprawia, że nie osiągamy swoich celów, to musimy zacząć robić coś inaczej. Próbować wciąż innych, nowych rozwiązań i sprawdzać, czy jesteśmy bliżej, czy dalej od naszego celu.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Siwek

Specjalista Home broker

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »