| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Jak kształtować wizerunek firmy

Jak kształtować wizerunek firmy

Niedawno założyłem firmę logistyczną. Wiem, jak ważny we współczesnym świecie jest wizerunek firmy. Zasada „Jak cię widzą, tak cię piszą” obowiązuje nadal. Chciałbym, aby wizerunek zewnętrzny mojej firmy był elegancki i prosty. Jakie zasady obowiązują przy wyborze papieru firmowego i wizytówek? Jaki powinien być układ informacji na tych drukach? Mam problem z doborem kolorystyki. Zamierzam także wprowadzić jednolity układ korespondencji e-mailowej.

  • nazwa miejsca,
  • dzień miesiąca pisany cyframi arabskimi,
  • pełna nazwa miesiąca,
  • pełny rok pisany cyframi arabskimi. W pismach sporządzonych po polsku podaje się ponadto literkę r z kropką – „r.”.

Przykłady: „Warszawa, 23 czerwca 2009 r.” lub „Brussels, 25 November, 2008”.

Sporządzając pismo na papierze firmowym, warto stosować marginesy i paginację właściwą dla korespondencji dyplomatycznej, a więc rozpocząć tekst na wysokości 2/3 strony, lewy margines 1/3 strony, prawy 2,5–3,0 cm. Paginacja (gdy pismo ma więcej niż jedną stronę) nie obejmuje pierwszej strony (zaczynamy od cyfry „2” na drugiej stronie) powinna być dokonywana cyframi arabskimi ujętymi w łączniki (np. „– 2 –”) na górze strony 2,0–2,5 cm od górnego brzegu kartki. Tekst pisany zaczynamy po przynajmniej trzech odstępach.

Komunikacja wirtualna

Prowadząc korespondencję e-mailową, pamiętajmy o tym, że reguły jej dotyczące są takie same jak reguły korespondencji papierowej. Możemy zatem umieszczać w tle papier firmowy i pisać list dokładnie tak samo, jakbyśmy pisali na tym papierze. Takie same muszą być też wszystkie jego elementy, a więc np. nagłówek (np. „Szanowny Panie,”) i zakończenie (np. „Z wyrazami szacunku”). Oficjalnych e-maili nie piszemy nigdy na górze otrzymanego e-maila po zastosowaniu opcji „odpowiedz”. Stosujemy tradycyjną, nie za małą czcionkę (np. Times New Roman). Zawsze dokonujemy szczegółowej redakcji i korekty listu, eliminując wszystkie błędy.


reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Jakub Pszczółkowski

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »