| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Jak kształtować wizerunek firmy

Jak kształtować wizerunek firmy

Niedawno założyłem firmę logistyczną. Wiem, jak ważny we współczesnym świecie jest wizerunek firmy. Zasada „Jak cię widzą, tak cię piszą” obowiązuje nadal. Chciałbym, aby wizerunek zewnętrzny mojej firmy był elegancki i prosty. Jakie zasady obowiązują przy wyborze papieru firmowego i wizytówek? Jaki powinien być układ informacji na tych drukach? Mam problem z doborem kolorystyki. Zamierzam także wprowadzić jednolity układ korespondencji e-mailowej.

Rodzaje wizytówek

Pracownik poważnej firmy, szczególnie sprawujący funkcje kierownicze, powinien posiadać kilka typów wizytówek służbowych.

1. Właściwa wizytówka służbowa. Imię i nazwisko jej właściciela znajduje się na środku. Bezpośrednio nad imieniem i nazwiskiem umieszcza się logo firmy. Lewy dolny róg zarezerwowany jest na nazwę, a pod nią adres firmy. W prawym dolnym rogu znajdują się numery telefonów, faksów, e-maili, ewentualnie adresy internetowe.

2. Wizytówka służbowo-prywatna. Zawiera obok danych służbowych również adres i telefon domowy. Wręczając komuś taką wizytówkę, dajemy mu do zrozumienia, że może zwracać się do nas w sprawach służbowych również poza godzinami pracy, telefonując np. do naszego domu.

3. Reprezentant poważnej firmy „z klasą” powinien również posiadać wizytówkę, na której wydrukowane jest tylko jego imię i nazwisko. Taką wizytówką rewanżujemy się za wręczoną nam wizytówkę osobom, z którymi nie chcemy utrzymywać kontaktów.

4. Osoby na kierowniczych stanowiskach powinny posiadać również wizytówki, na których wszystkie dane przesunięte są w dół, tak że w górnej części wizytówki pojawia się wolne miejsce na ewentualne wpisy. Wizytówki takie stosujemy przede wszystkim do dokonywania uwag służbowych (wtedy dołączamy wizytówkę do dokumentów, których dotyczą te uwagi), przekazywania różnego typu informacji lub życzeń. Przypinamy je też z odpowiednią adnotacją do kwiatów i prezentów.

5. Wizytówki małżeńskie. Osoby zajmujące najwyższe stanowiska w hierarchii firmy wręczają takie wizytówki podczas np. uroczystych przyjęć, bankietów, gdy zapraszani są wraz z małżonkami. Są dwa typy wizytówek małżeńskich: tradycyjna, na której pośrodku znajduje się najpierw imię kobiety, potem mężczyzny, a następnie ich nazwisko (np. Ewa i Jan Kowalscy) oraz współczesna, na której umieszcza się pośrodku oddzielnie imię i nazwisko żony wraz z tytułami i funkcjami służbowymi, oddzielnie męża (również z tytułami i funkcjami). W tym wypadku nie umieszczamy automatycznie na pierwszym miejscu danych kobiety. Na wyższym miejscu znajdują się dane osoby bardziej utytułowanej i sprawującej wyższe funkcje zawodowe.

Papier firmowy

Papier powinien być najwyższej jakości, biały, ewentualnie kremowy. Może być ozdobiony drukowanymi nagłówkami – nazwą i logo firmy w kolorze czarnym, ewentualnie złotym. Nagłówki powinny znajdować się w lewym górnym rogu. Dopuszczalne jest jednak umieszczanie ich również u góry pośrodku lub z lewej strony. Korespondencja prowadzona na papierze firmowym powinna zawsze zawierać datę umieszczoną na końcu pisma po lewej stronie lub w prawym górnym rogu. Stałe elementy to:

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Matylda Pawłowicz

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »