| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > Procesowe podejście do innowacji

Procesowe podejście do innowacji

Wpływ innowacji powstałych wewnątrz przedsiębiorstwa jest nieoceniony, a potencjał tkwiący w głowach pracowników jest przeogromny. Jedynym problemem pozostaje stworzenie warunków do jego realizacji i opracowanie modelu postępowania.

Sprzyjanie innowacjom

Oczywiście można tu dywagować, czy wskazane pomysły faktycznie były innowacjami, czy też nie. To oczywiście zależy od preferencji przedsiębiorstwa i przyjętej przez nie definicji. Głównym przesłaniem było tu jednak pokazanie zasady oceny i metod jej upraszczania, nie zaś koncentrowanie się na konkretnych pomysłach.

Wzbudzanie innowacyjności wśród pracowników, tworzenie środowisk innowacyjnych, innovation leaders, innovative teams i swoistego zalążka sukcesów to zagadnienie tyleż ważne, co niezwykle szerokie i w efekcie skomplikowane.

Szczęśliwa trzynastka innowacyjności

1. Pomysł - gdzieś w firmie.

2. Werbalizacja - pomysł staje się widoczny.

3. Cel - do czego pomysł ma doprowadzić.

4. Weryfikacja - czy pomysł jest zgodny ze strategią i filozofią firmy, czy czas jest odpowiedni, czy istnieje środowisko.

5. Wycena - czy wiąże się z kosztami lub wykorzystaniem innych zasobów (rzeczowe, finansowe, ludzkie, czas) i czy są dostępne odpowiednie zasoby i czas.

6. Akceptacja - przełożony i środowisko współpracowników.

7. Przekazanie - przełożony podejmuje decyzję lub przekazuje sprawę do kompetentnej jednostki.

8. Zielone światło - pomysł uzyskuje zgodę na realizację.

9. Implementacja - zaczyna się działanie wdrażające - kto i co robi.

10. Korekty - bieżące zmiany dostosowawcze.

11. Rozliczenie - czy spełnił pokładane oczekiwania.

12. Wchłonięcie - pomysł zostaje na trwałe wpisany w firmę lub - jeśli dotyczył jednorazowej akcji - zostaje wchłonięty przez inne zachodzące procesy. Tu zachodzić może także dyfuzja (przenikanie) koncepcji do innych komórek firmy.

13. Pomost - jak sprawić, by w tym samym miejscu firmy pojawiły się kolejne pomysły.

@RY1@i13/2009/004/i13.2009.004.000.0044.001.jpg@RY2@

@RY1@i13/2009/004/i13.2009.004.000.0044.002.jpg@RY2@

Autorzy:

pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz konsultant w firmie Immoqee. pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz konsultant w firmie Immoqee.

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Zemła

Dyrektor ds. rozwoju Equity Investments S.A. Ekspert w dziedzinie usług profesjonalnych i outsourcingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »