| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja > W jaki sposób udzielać informacji zwrotnej przewrażliwionemu pracownikowi

W jaki sposób udzielać informacji zwrotnej przewrażliwionemu pracownikowi

Jedna z moich podwładnych jest przewrażliwiona na swoim punkcie: gdy tylko próbuję jej zwrócić na coś uwagę, zaczyna obwiniać inne osoby z zespołu lub po prostu płacze i nie chce ze mną rozmawiać. Doszło do tego, że w ogóle nie mówię jej o zauważonych błędach. Jak mogę ją nauczyć przyjmowania negatywnych informacji zwrotnych?

Jedno jest pewne - osobowości swojej pracownicy nie zmienisz. Udawać, że wszystko jest w porządku, podczas gdy nie jest, też nie możesz. Jeśli w Twojej firmie funkcjonuje system ocen, będziesz musiał w końcu powiedzieć jej, za co ją cenisz, ale także jasno zakomunikować jej, jakie zachowania Ci się nie podobają. Nie możesz ukrywać, że masz zastrzeżenia do tego, w jaki sposób pracownik wykonuje swoje obowiązki, i nagle wyrzucić to w trakcie rozmowy oceniającej, gdy pracownik nie może już cofnąć czasu. Takie zachowanie jest dla niego krzywdzące. Pomyśl zatem, że unikając rozmów na trudne tematy (czyli unikając rozmów na temat zachowań, które Ci się nie podobają, nie spełniają Twoich oczekiwań), krzywdzisz swojego pracownika. Co więcej, nie dajesz mu szansy na rozwój, zakładasz, „że on/ona już taki przewrażliwiony jest i tego nie zmienię”. Jeśli chcesz, aby Twoi pracownicy rozwijali się i doskonali swoje kompetencje, pamiętaj o kilku zasadach udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.

Komunikuj swoje intencje

Podstawą udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej przewrażliwionemu pracownikowi (i nie tylko przewrażliwionemu) jest jasne i zrozumiałe komunikowanie swoich intencji - „zwracam ci, drogi pracowniku, na coś uwagę, bo mi na tobie zależy! Rozmawiam z tobą, bo wierzę, że jesteś myślącym, ambitnym i odpowiedzialnym człowiekiem, który chce się rozwijać. Moja informacja zwrotna ma na celu pomóc ci w rozwoju, bo i tobie, i mnie zależy na tym, abyś doskonalił swoje kompetencje” (pokazuj, że gracie w jednej drużynie i macie wspólne cele).

Często ludzie mylnie odbierają informacje zwrotne, bo myślą, że są atakowani i należy się bronić. Pracownik, który poczuje, że intencje przełożonego są dobre („chce mi pomóc”), powinien otworzyć się na nasze uwagi.

reklama

Autor:

psycholog biznesu, trener, coach i doradca w firmie INVENTI Consulting.

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Krysiński

Ekspert Betafence – systemy ogrodzeniowe, bramy, gabiony.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »