| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Komunikacja

Komunikacja

Przekaz bez zakłóceń

Aktualizacja: 26.11.2008

Ostatnie 15 lat uznawane jest przez wielu ekspertów za czas rewolucji w komunikacji wewnętrznej. W tym czasie komunikacja przeszła w wielu organizacjach długą drogę, od scentralizowanego i kontrolowanego przekazu informacji z góry na dół do rzeczywistości wielokierunkowej wymiany informacji za pomocą wielu kanałów i narzędzi komunikacji. Zmianom uległy również oczekiwania w stosunku do działów i osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną, które z dawnych redaktorów firmowej gazetki stać się mieli menedżerami strategicznie zarządzającymi procesami komunikacji. »

Pomyłka to nie koniec świata

Aktualizacja: 26.11.2008

W pracy myli się każdy: szef, sekretarka, magazynier, a nawet księgowa. „Errare humanum est” - mylić się jest bowiem rzeczą ludzką. Ale pomyłka to nie koniec świata. Trzeba tylko umieć wyjść z niej z twarzą i naprawić, co się da. »

Kultura osobista w miejscu pracy

Aktualizacja: 26.11.2008

Sposób, w jaki się zachowujemy, komunikujemy, jak traktujemy innych, wskazuje na poziom kultury, a tym samym bezpośrednio wpływa na jakość stosunków międzyludzkich. »

Jak rozpoznać jednostkę aspołeczną w firmie

Aktualizacja: 26.11.2008

Kim są pracownicy, których zachowanie często destabilizuje pracę w firmie? Dlaczego ich działania są niejasne, destrukcyjne, choć bardzo niewiele można zarzucić ich kompetencjom zawodowym? Są to pytania stawiane przez wielu menedżerów, których rolą jest między innymi rozwiązywanie problemów interpersonalnych w firmie. »

Jak efektywnie się komunikować?

Aktualizacja: 26.11.2008

PROBLEM Dostałem niedawno awans na stanowisko menedżerskie w mojej firmie. Okazało się jednak, że nowe zadania nie są takie proste i łatwe, jak wydawało mi się na początku. Jednak największy kłopot mam z przekazywaniem poleceń moim podwładnym, z którymi przecież do niedawna mieliśmy równorzędne stanowiska. W jaki sposób mogę poprawić komunikację z nimi? »

Elastyczny nie tylko pracownik (1)

Aktualizacja: 26.11.2008

Braki kadrowe na rynku spowodowane migracją Polaków za granicę wymuszają na przedsiębiorcach bardziej aktywne działania w ramach zdobywania nowych i utrzymania już zatrudnionych pracowników. Alternatywą dla podnoszenia płac i szukania pracowników za wschodnią granicą mogą być niestandardowe formy zatrudnienia i elastyczne formy organizacji pracy. »

Gdy fortuna kołem się toczy

Aktualizacja: 26.11.2008

Grupa Kapitałowa Redan jest jednym z nielicznych polskich przedsiębiorstw, które na własnej skórze przekonały się, że dzisiejszy lider może się stać jutrzejszym przegranym. Może, ale nie musi. Redan przeszedł twardą szkołę, aby w praktyce sprawdzić maksymę: „Co nas nie zabije, to nas wzmocni”. »

Ja - negocjator

Aktualizacja: 26.11.2008

Każdy jest w życiu negocjatorem. Jedyny sposób, dzięki któremu możemy uzyskać przewagę i wiele zyskać, to uświadomienie sobie, jakie techniki stosujemy i jakimi technikami posługuje się nasz przeciwnik. »

Jak współpracować z szefem-obcokrajowcem

Aktualizacja: 26.11.2008

Praca z szefem-obcokrajowcem przypomina trochę życie w małżeństwie, które popełniło mezalians. Niby obowiązuje zasada obustronnej współpracy, ale i tak wszystko ciągle rozbija się o różnice społeczne i kulturowe. »

Jak radzić sobie z konfliktami?

Aktualizacja: 08.01.2009

PROBLEM Jak radzić sobie z konfliktami? Jestem menedżerem w firmie produkcyjno-handlowej - zarządzam działem logistyki. Problemem w naszej organizacji są nieustające konflikty pomiędzy działami sprzedaży, produkcji i moim. Wszelkie próby porozumienia się nie przynoszą rezultatów, a konflikty wybuchają na nowo w każdej stresowej sytuacji - czasami z wyjątkowo błahych przyczyn. Taka sytuacja musi się zmienić, gdyż wpływa negatywnie na współpracę z klientami. Czy jest jakiś skuteczny sposób, by poradzić sobie z taką sytuacją? »

W zgodzie z misją

Aktualizacja: 08.01.2009

Egbert Kinds - międzynarodowy ekspert w dziedzinie transformacji kulturowej, o tym jak zbudować zaangażowanie pracowników w okresie zmian w organizacji. »

Zgoda buduje

Aktualizacja: 08.01.2009

W przypadku nieporozumień pomiędzy pracodawcą i pracownikami na tle ich zbiorowych praw i interesów może dojść do sytuacji, w której pracownicy rozpoczną tzw. spór zbiorowy. Ta forma sprzeciwu wobec pracodawcy może oznaczać dla niego duże kłopoty. Spór zbiorowy może doprowadzić nawet do strajku w zakładzie pracy. Należy jednak pamiętać, iż spór wszczęty wbrew prawu może sprowadzić na jego organizatorów szereg negatywnych konsekwencji, łącznie z odpowiedzialnością karną i odszkodowawczą. »

Jak przekazywać pracownikom przykre dla nich wiadomości

Aktualizacja: 08.01.2009

PROBLEM Jestem menedżerem w dużej firmie, w której - z uwagi na mniejszą liczbę zamówień od stałych klientów - trzeba było ograniczyć produkcję niektórych wyrobów. W związku z tym część pracowników została zwolniona, ale jeszcze wiele osób będzie musiało odejść z przedsiębiorstwa lub przejść na gorsze, mniej płatne stanowiska. Atmosfera w pracy jest bardzo nieprzyjemna, co rusz dochodzi do konfliktów. W jaki sposób mam komunikować ludziom przykre dla nich wiadomości? »

Jak przestrzegać dyscypliny u swoich podwładnych

Aktualizacja: 08.01.2009

PROBLEMJestem menedżerem w średniej wielkości firmie produkcyjnej. Ostatnio powtarzają się problemy związane z jedną z moich podwładnych. Pozornie są banalne, ale zaczynają negatywnie wpływać na pozostałe osoby w zespole. Nikt nie lubi być wyrywany w wolny dzień z łóżka o siódmej rano, bo koleżanka zaspała na swój dyżur. Myślałem, że rozmowa na temat spóźnienia nie jest konieczna, bo przecież każdy wie, że nie powinno się to zdarzać. Chyba jednak myliłem się w tej kwestii. Jak rozmawiać o takich sprawach z pracownikami, by nie trąciło to banałem? »

Jak doskonalić kompetencje społeczne pracowników

Aktualizacja: 08.01.2009

PROBLEM Jestem menedżerem w dziale firmy usługowej, gdzie bardzo ważne są kompetencje społeczne. Często jednak słyszę od klientów wewnętrznych i zewnętrznych, że są niezadowoleni z kontaktów z moimi podwładnymi. Jak mogę szybko podnieść poziom umiejętności moich pracowników, aby w ich bezpośrednich relacjach z odbiorcami usług nie dochodziło do nieporozumień i napięć? »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Wydawnictwo GASKOR

Profesjonalne publikacje z zakresu prawa i biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »