| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Informatyzacja HRM > Inbound Marketing – zainwestuj w sieć

Inbound Marketing – zainwestuj w sieć

Prowadzenie działań marketingowych w oparciu o Internet jest zadaniem koniecznym i priorytetowym. Szczególnie dziś, gdy jest on pierwszym źródłem informacji, najszybszą bazą teleadresową i opiniotwórczą dla każdego z nas.

Inbound Marketing

W obliczu społeczeństwa informacyjnego, bazującego na rozwiniętej technologii, budowanie i podtrzymywanie więzi z odbiorcami przez Internet, jest banalnie proste. Wystarczy wykorzystać techniki Inbound Marketingu. Metoda ta, opierając się na mediach społecznościowych, mikroblogach i wyszukiwarkach internetowych, jest tanim sposobem na promocję naszej działalności. Dzięki niemu możemy w szybki sposób dotrzeć do niezliczonej grupy odbiorców, którzy więcej czasu spędzają w świecie wirtualnym niż rzeczywistym. Poza korzystaniem z mediów społecznościach (Facebook, Golden-Line) warto założyć firmowy blog jako dodatkowy element strony www. W jego obrębie umieszczajmy ciekawe artykuły, odpowiadajmy na pytania internautów, a nawet organizujmy czaty z ekspertami w dziedzinie w której się specjalizujemy.

Działania te nie wymagają dużych kosztów nakładu, a są ciekawym sposobem na zbudowanie więzi z odbiorcą. Klient, który „może mieć stały kontakt z firmą”, a jego opinie brane są pod uwagę, bardziej identyfikuje się z marką i zostaje z nią na dużej. „Informacja zwrotna” w procesie sprzedaży produktu, jest istotna również dla rynku szkoleniowego. Jeśli nasi klienci będą mogli przeczytać artykuły na tematy przez siebie zgłaszane, będą mogli poradzić się specjalisty nie tylko podczas prowadzonego kursu czy treningu, staną się dla nas najlepszą reklamą. Mimowolnie dołączą do naszego grona sympatyków na Facebooku, a o samych usługach poinformują swoich przyjaciół.

Zobacz także: Zmiany w oprogramowaniu dla HR w 2014 roku

Jednak by tak się stało, musimy odpowiednio zadbać o pozycjonowanie usługi w sieci. Dopilnujmy, by nasza działalność dla „wujka Google” stała się ważnym elementem. Możemy do tego celu zatrudnić odpowiednie firmy, które zajmują się pozycjonowaniem strony, ale możemy też zająć się tym sami. Pisząc artykuły na stronę naszej firmy, zadbajmy o dużą ilość słów kluczowych, linków, które staną się do niej bezpośrednimi odsyłaczami. Na samym początku używajmy słów, które będą związane z bezpośrednią działalnością firmy. Potem je rozszerzajmy wraz z rozbudową tekstów i porad. Jeżeli mamy taką możliwość, pozwólmy internautom podzielić się na naszej stronie własnymi uwagami. Forum internautów skupione wokół konkretnej firmy /marki może być ciekawą inspiracją dla samych usługodawców, a zbudowane więzi przełożą się na wzrost sprzedaży. Gdy tak się stanie, możemy mieć pewność, że droga reklama nie będzie nam potrzebna.

Strategie Inbound marketingu są elementami nowymi, ale szybkimi i skutecznymi w docieraniu do klienta. Dlatego, drogi czytelniku, jeśli zależy ci na dobrej promocji i zadowoleniu odbiorców, załóż wirtualne wizytówki na „portalach społecznościowych”, rozwijaj stronę firmy, blogi pracowników i inwestuj w jej pozycjonowanie. W szczególności bądź otwarty na opinie i sugestie klientów, jednocząc ich na forach wirtualnej wspólnoty. Dzięki tym poprawnym działaniom marketingu przechodzącego powiększysz swoje dochody i zyskasz wiernego odbiorcę. Kto wie, może nawet wypijesz z nim filiżankę kawy na jednej z firmowych imprez?

Zadaj pytanie na: Forum Kadry

Narzędzia kadrowego

POLECANE

SKŁADKI ZUS

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

2BE.pl

Grupa Adweb

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »