| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Informatyzacja HRM > Zintegrować systemy

Zintegrować systemy

Stosowanie systemów wspomagających zarządzanie zasobami ludzkimi jest dla przedsiębiorstw korzystne ekonomicznie. Najczęściej interesują się tymi systemami firmy, w których kadra menedżerska zdaje sobie sprawę z tego, że sukces w biznesie można osiągnąć dzięki kompetentnym pracownikom. Ważne jest, by dopasować system informatyczny do modelu biznesowego. Jest to istotne zwłaszcza w organizacjach, w których know-how odgrywa rolę pierwszorzędną.

Nowoczesne systemy wspierające pracę działów HR cieszą się coraz większym zainteresowaniem nie tylko w firmach o profilu produkcyjnym, lecz także w sektorze usług, handlu czy dystrybucji.

- Kiedyś systemy wspierające HRM były wdrażane wyłącznie w firmach dużych. Teraz coraz mniejsze podmioty inwestują w tego typu oprogramowanie. Oczywiście mniejsi przedsiębiorcy potrzebują też mniejszych systemów, ale oni również dostrzegają korzyści płynące z bardziej zaawansowanej funkcjonalności - mówi Tomasz Sokołowski.

Co dalej?

Według opinii specjalistów tej branży wiele aplikacji wspomagających zarządzanie zasobami ludzkimi będzie się rozwijało w kierunku systemów jeszcze bardziej zintegrowanych ze środowiskiem informatycznym firmy, ale jednocześnie aplikacji łatwo parametryzowanych. Parametryzacja zagwarantuje możliwość prostego przystosowania aplikacji do zmieniających się przepisów, prowadzenia analiz, raportowania, które w większości przypadków będą mogły być realizowane samodzielnie przez użytkownika programu.

- Z jednej strony aplikacje te będą się rozwijać w kierunku bardziej zaawansowanego definiowania, a następnie rozbudowy metod pomiaru i zarządzania zespołami pracowniczym i np. określania wymaganych kompetencji, kwalifikacji, potencjału rozwojowego itp. Z drugiej strony w zakresie zarządzania systemy będą ułatwiać ilościowe i jakościowe planowanie potencjału pracowniczego, umożliwiać budowanie efektywnych systemów motywacyjnych realizujących zarówno cele organizacji, jak i indywidualne cele pracowników - twierdzi Anna Węgrzyn, opiekun merytoryczny projektu mHR z firmy BPSC.

Częściej systemy wspomagające HRM będą kierowane do małych firm z coraz większej liczby sektorów gospodarki.

- Systemy wspierające HRM będą trafiać do coraz mniejszych podmiotów, których wymagania bywają odmienne od tych, które artykułują wielkie przedsiębiorstwa. Dla mniejszych firm nie mają znaczenia rozbudowane statystyki i grupowe rozwiązania, tu dużą rolę odgrywa indywidualne podejście do każdego pracownika - mówi Tomasz Sokołowski. Wzrośnie też rola tzw. miękkich aspektów zarządzania personelem.

Zdaniem Pawła Przedpełskiego zasięg systemów wspomagających HRM obejmie sferę, w której w grę wchodzi np. psychologia zarządzania, zachowania grupowe, indywidualne cechy i uwarunkowania osobowościowe, aktywność pozasłużbowa personelu. Systemy te będą uwzględniały m.in. obszar edukacji czy modelowanie i planowanie rozwoju osobistego pracowników, wykorzystując ich hobby, pasje i zainteresowania niezwiązane z wykonywaną pracą.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Agencja Rozwodowa DIVORCED

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »