| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Informatyzacja HRM > Przejdź na VoIP

Przejdź na VoIP

Firmy oferujące telefonię internetową wyrastają jak grzyby po deszczu. Jest to naturalną konsekwencją coraz tańszego dostępu do Internetu i nieograniczonych wręcz możliwości, jakie nam daje.

• adapter VoIP - umożliwiają podłączenie analogowego aparatu telefonicznego do komputera (z reguły dostępne za 200-300 zł),

• telefon komórkowy (ale tylko z dostępem do Internetu, w zasadzie większość dostępnych na rynku telefonów komórkowych posiada już taką opcję) - prowadzenie rozmów VoIP w ten sposób możliwe jest pod warunkiem, że znajdujemy się w zasięgu bezprzewodowego Internetu oraz zainstalujemy na naszym aparacie dodatkową aplikację.

Usługa VoIP nie ogranicza się jedynie do możliwości porozumiewania się z innymi użytkownikami VoIP. Dzięki tej usłudze możemy dzwonić również na telefony stacjonarne i komórkowe na całym świecie. Ich koszt jest dużo mniejszy w porównaniu z cenami, jakie oferują tradycyjni operatorzy komórkowi czy operatorzy tzw. tanich połączeń, stąd w dużej mierze wykorzystywany jest na połączenia międzynarodowe.

Co może być jednak dla Państwa najważniejsze, rozmawiając z innymi użytkownikami VoIP, z reguły nic nie zapłacimy.

Dla osób wykonujących płatne połączenia przewidziano wiele udogodnień w realizacji zapłaty. Systemy VoIP oparte są z reguły na tzw. pre-paidzie, czyli przedpłatach. Sprowadza się to do zasilenia naszego konta odpowiednią kwotą, którą później wykorzystamy na połączenia.

Płatności możemy dokonać w drodze np.:

• przelewu bankowego - dziś praktycznie każdy bank daje nam taką możliwość, jest to najszybszy i najbezpieczniejszy sposób płatności,

• zapłaty kartą kredytową, którą możemy otrzymać do naszego konta bankowego. Jest to wygodny sposób płatności; karta kredytowa staje się w zdominowanym obecnie obrocie bezgotówkowym w zasadzie stałym dodatkiem do drugiej karty płatniczej, udostępnianej nam przez bank,

• transakcji online - to specjalne serwisy obsługujące płatności internetowe, wielu operatorów posiada je w swojej ofercie,

• przez SMS - wymagane jest posiadanie odpowiednich środków na koncie w przypadku właścicieli telefonów pre-paid; posiadacze abonamentu tego problemu nie mają. Wpłacona kwota jest im doliczana do rachunku,

• przelewu pocztowego - ten sposób płatności wiąże się z reguły z dłuższym oczekiwaniem na zasilenie naszego konta (1-2 dni).

Niektórzy operatorzy oferują również możliwość zapłaty post-paid (opłata po wykonaniu usługi).

Myślę, że tak. Obok tak ważnego obniżenia kosztów połączeń telefonicznych na telefony stacjonarne czy komórkowe, czy wręcz zlikwidowanie ich (wewnątrz sieci danego operatora VoIP), decydując się od razu na założenie w naszej firmie telefonii internetowej, na pewno ważny będzie dość niski koszt zbudowania odpowiedniej infrastruktury. Uniezależniamy się również w ten sposób od „stacjonarnych” operatorów - nie wiąże nas żaden abonament (wystarczy, że zarejestrujemy się na stronie wybranego operatora), a systemy płatności pre-paid umożliwiają nam pełną kontrolę nad wydatkami.

Aby być jednak w pełni obiektywnym, trzeba również zwrócić uwagę na to, że telefonia internetowa wiąże się ciągle z większą zawodnością usługi (przerywanie rozmów, zniekształcenia głosu w przypadku wolniejszych łączy, wciąż słaby system zabezpieczeń przed hakerami - ryzyko podsłuchiwania rozmów) i gorszą jakością połączeń (np. opóźnienia uniemożliwiające płynną rozmowę). Niestety, choć ceny aplikacji teleinformatycznych spadają, musimy również liczyć się z poniesieniem pewnych wydatków na zakup oprogramowania czy słuchawek, nie wspominając już o łączu internetowym.

 Jakub Kaniewski

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Sztymelski

Specjalista z zakresu podatków i rachunkowości, księgowy w biurze rachunkowym

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »