| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Informatyzacja HRM > Jak ustrzec się błędów związanych z wdrożeniem oprogramowania

Jak ustrzec się błędów związanych z wdrożeniem oprogramowania

Nie jest tajemnicą, że część wdrożeń systemów informatycznych nie kończy się spodziewanym sukcesem. Mniej dotkliwe będzie przekroczenie zakładanego terminu wdrożenia. Dużo bardziej zaboli nas, jeśli przekroczymy również planowany budżet. Jednak wdrożenie, które nie zrealizuje zakładanego celu, to już prawdziwa klęska. Jak zatem uchronić się przed taką sytuacją?

Artur Palac

kierownik systemów Sage Sp. z o.o.

Oprogramowanie usprawnia funkcjonowanie firmy

Dobrze wdrożone oprogramowanie, z obsługi którego użytkownicy zostali przeszkoleni i potrafią je właściwie wykorzystywać, pomaga zarówno w zwykłej, codziennej pracy, jak i w okresowych projektach. Elementy, w jakich najczęściej przejawia się przewaga oprogramowania, to automatyzacja czynności oraz skrócenie czasu ich wykonywania. Aplikacje wspomagające zarządzanie realizują m.in. właśnie te częste, powtarzalne czynności, np. biurowe, w obszarach kadrowych, finansowych czy administracyjnych. Ułatwiają też prowadzenie ewidencji danych, śledzenie wprowadzanych zmian oraz nadzór nad pracownikami. Najnowsze rozwiązania automatyzują np. naliczanie wynagrodzeń nawet w już zamkniętych miesiącach. Ułatwiają także kontrolę ewidencji zdarzeń oraz przygotowanie niezbędnych deklaracji urzędowych (do ZUS, GUS, NFZ i urzędów skarbowych), przez co usprawniają komunikację firmy.

Znaczna część nowoczesnych programów pozwala również na optymalizację kosztów, kontrolę płynności finansowej i szybką reakcję na zmiany sytuacji rynkowej. Szczegółowe i wiarygodne dane analityczne z systemów klasy BI (Business Intelligence) ułatwiają podejmowanie racjonalnych decyzji biznesowych. Inne rozwiązania wspierają windykację, np. nie tylko przez generowanie zestawień długów, lecz przez automatyczne upominanie dłużników. Poszukiwanymi funkcjami ostatnio są także zarządzanie wierzytelnościami i weryfikacja rzetelności płatniczej kontrahentów. Na ich popularność wpływ miała zapewne sytuacja ekonomiczna – to po prostu efekt kryzysu.

Odpowiednio zastosowane aplikacje informatyczne mogą stanowić również ekwiwalent pewnej liczby etatów. Koszty pracy są przecież wysokie, więc poprzez relokację środków na jej automatyzację można uzyskać oszczędności w kosztach osobowych. Wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów w średniej firmie, zatrudniającej do 250 pracowników może pozwolić np. na redukcję jednego etatu administracyjnego, nie wspominając już o oszczędności czasu księgowych czy eliminacji błędów. Korzyści dla pracodawców są więc wymierne.

Osobną grupę stanowią systemy CRM (Customer Relationship Management), wspierające działalność handlową i marketingową firm. Dobry CRM zapewnia ciągłość biznesu w wypadku odejścia pracownika – np. utrata handlowca nie skutkuje utratą klientów i danych o nich, czy groźbą straty potencjalnych kontraktów – wszystkie informacje pozostają zapisane w systemie CRM. CRM wspiera też „dopinanie” kontraktów handlowych i domykanie planów sprzedaży, ułatwia bowiem bieżącą oraz okresową kontrolę nad tzw. lejkiem sprzedaży (funnel).

reklama

Autor:

dyrektor Centrum Kompetencyjnego mHR w BPSC SA

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Instytut Strategii

Ekspert w zakresie warsztatów dla firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »