| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Informatyzacja HRM > Jak ustrzec się błędów podczas uruchamiania oprogramowania HCM

Jak ustrzec się błędów podczas uruchamiania oprogramowania HCM

Odpowiedź na pytanie, co dla obu stron – dostawcy oprogramowania oraz klienta – oznacza wdrożenie zakończone sukcesem, nie należy, wbrew pozorom, do łatwych. W przypadku wykonawcy wdrożenia można by się pokusić o stwierdzenie, że sukcesem jest moment pozytywnie zakończonego odbioru. Dla klienta może oznaczać dzień, kiedy odczuje lub wyliczy, że zdefiniowany i opisany w analizie cel został zrealizowany, a oczekiwane korzyści z wdrożenia systemu osiągnięte.

Podejście takie nie wyczerpuje jednak wszystkich aspektów wdrożenia kompleksowego rozwiązania informatycznego. W przypadku aplikacji klasy HCM sukcesem powinien być stan, w którym baza systemu przyrasta, klient korzysta ze wszystkich wdrożonych funkcjonalności, zgłasza propozycje udoskonaleń/usprawnień, a liczba logowań pracowników klienta zwiększa się systematycznie – i są to operacje na bazie danych (wiedzy) gromadzonych w systemie.

Niezależnie od różnego sposobu postrzegania pojęcia sukcesu wdrożeniowego niezmienny pozostaje katalog założeń zapewniających płynnie przebiegającą współpracę. Można go usystematyzować w ramach kilku grup.

Specyficzny zasób

Każdy proces wdrożeniowy musi uwzględniać specyfikę zasobu, którego dotyczy. Wdrażając system HCM, należy mieć na uwadze charakter i różnorodność cech opisujących zasoby ludzkie (np. wiedza, doświadczenie, umiejętności, kompetencje, motywacja, efektywność itd.), ponieważ system ma nas wspierać w procesie zarządzania nim. Konieczne stało się więc wypracowanie i wdrożenie do praktyki zarządzania nowych metod, narzędzi pomiaru umożliwiających jak najlepsze poznanie zasobów ludzkich organizacji i efektywne zarządzanie nimi, zmniejszając tym samym poczucie niepewności gospodarowania. To właśnie uznajemy za podstawowe zadanie, jakie realizować mają służby HR. To właśnie one, jako odpowiedzialne za ten wyjątkowy zasób – pracowników, wraz z ich cechami fizycznymi, demograficznymi, psychicznymi, moralnymi, wiedzą i umiejętnościami – zobowiązane są do ukierunkowywania aktywności tego zasobu zgodnie z założeniami organizacji. Służby HR, traktowane jako partner biznesowy, przejmują na siebie odpowiedzialność za optymalne zarządzanie nim i właśnie dzięki takiemu podejściu zyskujemy przestrzeń do pełnego, a więc zwieńczonego sukcesem, uruchomienia dedykowanego oprogramowania.

reklama

Autor:

kierownik projektu mHR w Centrum Kompetencyjnym mHR, BPSC SA

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

ŻAKIEWICZ ADWOKACI Kancelaria Prawa Karnego i Gospodarczego Sp. k.

Ekspert prawa karnego, karno-skarbowego oraz procedury karnej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »