| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Czytaj także

Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Informatyzacja HRM > Jak ustrzec się błędów podczas uruchamiania oprogramowania HCM

Jak ustrzec się błędów podczas uruchamiania oprogramowania HCM

Odpowiedź na pytanie, co dla obu stron – dostawcy oprogramowania oraz klienta – oznacza wdrożenie zakończone sukcesem, nie należy, wbrew pozorom, do łatwych. W przypadku wykonawcy wdrożenia można by się pokusić o stwierdzenie, że sukcesem jest moment pozytywnie zakończonego odbioru. Dla klienta może oznaczać dzień, kiedy odczuje lub wyliczy, że zdefiniowany i opisany w analizie cel został zrealizowany, a oczekiwane korzyści z wdrożenia systemu osiągnięte.

Podejście takie nie wyczerpuje jednak wszystkich aspektów wdrożenia kompleksowego rozwiązania informatycznego. W przypadku aplikacji klasy HCM sukcesem powinien być stan, w którym baza systemu przyrasta, klient korzysta ze wszystkich wdrożonych funkcjonalności, zgłasza propozycje udoskonaleń/usprawnień, a liczba logowań pracowników klienta zwiększa się systematycznie – i są to operacje na bazie danych (wiedzy) gromadzonych w systemie.

Niezależnie od różnego sposobu postrzegania pojęcia sukcesu wdrożeniowego niezmienny pozostaje katalog założeń zapewniających płynnie przebiegającą współpracę. Można go usystematyzować w ramach kilku grup.

Specyficzny zasób

Każdy proces wdrożeniowy musi uwzględniać specyfikę zasobu, którego dotyczy. Wdrażając system HCM, należy mieć na uwadze charakter i różnorodność cech opisujących zasoby ludzkie (np. wiedza, doświadczenie, umiejętności, kompetencje, motywacja, efektywność itd.), ponieważ system ma nas wspierać w procesie zarządzania nim. Konieczne stało się więc wypracowanie i wdrożenie do praktyki zarządzania nowych metod, narzędzi pomiaru umożliwiających jak najlepsze poznanie zasobów ludzkich organizacji i efektywne zarządzanie nimi, zmniejszając tym samym poczucie niepewności gospodarowania. To właśnie uznajemy za podstawowe zadanie, jakie realizować mają służby HR. To właśnie one, jako odpowiedzialne za ten wyjątkowy zasób – pracowników, wraz z ich cechami fizycznymi, demograficznymi, psychicznymi, moralnymi, wiedzą i umiejętnościami – zobowiązane są do ukierunkowywania aktywności tego zasobu zgodnie z założeniami organizacji. Służby HR, traktowane jako partner biznesowy, przejmują na siebie odpowiedzialność za optymalne zarządzanie nim i właśnie dzięki takiemu podejściu zyskujemy przestrzeń do pełnego, a więc zwieńczonego sukcesem, uruchomienia dedykowanego oprogramowania.

Czytaj także

Autor:

kierownik projektu mHR w Centrum Kompetencyjnym mHR, BPSC SA

Źródło:

INFOR
Ważne rozmowy o biznesie i nie tylko….49.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

StukPuk.pl

Jesteśmy grupą młodych ludzi zdrowo stukniętych na punkcie materiałów budowlanych, którzy pewnego dnia wpadli na pomysł, aby pasję i doświadczenie przekuć w sukces.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK