| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Informatyzacja HRM > Jak ustrzec się błędów podczas uruchamiania oprogramowania HCM

Jak ustrzec się błędów podczas uruchamiania oprogramowania HCM

Odpowiedź na pytanie, co dla obu stron – dostawcy oprogramowania oraz klienta – oznacza wdrożenie zakończone sukcesem, nie należy, wbrew pozorom, do łatwych. W przypadku wykonawcy wdrożenia można by się pokusić o stwierdzenie, że sukcesem jest moment pozytywnie zakończonego odbioru. Dla klienta może oznaczać dzień, kiedy odczuje lub wyliczy, że zdefiniowany i opisany w analizie cel został zrealizowany, a oczekiwane korzyści z wdrożenia systemu osiągnięte.

Funkcjonalność a potrzeby organizacji

Dla właściwego przeprowadzenia procesu wdrożeniowego niezbędne jest odpowiedzenie sobie na pytanie: po co wprowadzamy system klasy HCM? Inaczej mówiąc, w miarę dokładne sprecyzowanie celów stawianych przed nowym oprogramowaniem i dobrze, by nie była to moda, ale głębokie przekonanie, że w zasobach ludzkich naszej firmy tkwi potencjał, który musimy zidentyfikować i właściwie nim zarządzać, aby sprostać wymaganiom konkurencyjnego rynku.

Ścisła współpraca ekspertów koordynujących wdrożenie z ich odpowiednikami po stronie klienta pozwala wspólnie zidentyfikować zarówno cele wdrożenia, jak i uzgodnić, jakie potrzeby użytkownika i w jaki sposób zostaną zaspokojone. Dokonuje się tego na etapie prac analitycznych, przed przystąpieniem do szkoleń czy prac wdrożeniowych.

Ważne jest również, aby w zapisach formalnych (umowach) zagwarantowana została możliwość zmian w ramach określonych działań czy tempa wdrożenia w sytuacji identyfikacji nowych, nieprzewidzianych zdarzeń z pochodzących z otoczenia wewnętrznego czy zewnętrznego organizacji. Zgodnie z zasadą, że wdrożeń systemów informatycznych w obszarze HR nie robimy „za wszelką cenę”.

Wzajemne zrozumienie

Zdecydowany wpływ na pomyślny przebieg wdrożenia ma pozyskanie bezpośredniego wsparcia zarządu. Projekt otrzymuje wówczas należytą rangę, dzięki której można uniknąć trudności we wprowadzaniu zmian w funkcjonowaniu firmy. Jednak pozyskanie tzw. sponsora projektu stanowi jedynie pierwszy krok, konieczne jest również pozyskanie osoby, która na bieżąco będzie wspierać i koordynować przebieg wszystkich procesów. Kierownik projektu obok zadań związanych z operacyjnym zarządzaniem wdrożeniem, koordynacją działań oraz ich rozliczeniem odgrywa rolę pomostu między sponsorem a organizacją, między wymiarem biznesowym i informatycznym wdrożenia. Do jego zadań należy również powołanie zespołu wdrożeniowego składającego się zarówno z pracowników informatyzowanej firmy, jak i dostawcy oprogramowania. Muszą oni nie tylko znać szczegółowo specyfikę firmy oraz dysponować pełną wiedzą z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim, lecz także mieć odpowiedni autorytet. Jest on niezbędny, by umiejętnie zarządzać zmianą w organizacji, gdyż może ona powodować opór wśród pracowników niechętnych do przejścia na nowy system. Budowanie odpowiedniego klimatu i motywacji pracowników do działań w warunkach zmiany, która stanowi często podstawowy warunek przetrwania firmy i utrzymania miejsc pracy.

Autor:

kierownik projektu mHR w Centrum Kompetencyjnym mHR, BPSC SA

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

ECDDP Sp. z o.o.

Jedna z największych firm doradztwa podatkowego w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »