| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP > Wypadki przy pracy i choroby > Jak prawidłowo sporządzić protokół wypadku przy pracy pracownika

Jak prawidłowo sporządzić protokół wypadku przy pracy pracownika

Pracownik, który uległ wypadkowi przy pracy, ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o tym zdarzeniu swojego przełożonego, jeżeli jego stan zdrowia na to pozwala. Wypadek należy zgłosić na piśmie. Obowiązek zgłoszenia wypadku mają również wszyscy pracownicy, którzy byli świadkami zdarzenia.

Pracodawca zatwierdza protokół wypadkowy w terminie 5 dni od daty jego sporządzenia. Zatwierdzony protokół powypadkowy należy niezwłocznie doręczyć poszkodowanemu pracownikowi. Jeżeli wypadek miał skutek śmiertelny, protokół trzeba dostarczyć rodzinie pracownika, który uległ wypadkowi. W takich przypadkach na pracodawcy spoczywa obowiązek dostarczenia protokołu do okręgowego inspektora pracy.

Zakład pracy zgłaszający do ubezpieczenia chorobowego więcej niż 20 pracowników na podstawie prawidłowo sporządzonego przez siebie protokołu wypadkowego może wypłacić pracownikowi zasiłek chorobowy w wysokości 100% podstawy wymiaru. Pozostałe firmy nie wypłacają żadnych świadczeń w związku z wypadkiem, ponieważ pracownik nie nabywa prawa do wynagrodzenia chorobowego finansowanego przez pracodawcę, ale od pierwszego dnia niezdolności do pracy w związku z wypadkiem przy pracy ma prawo do zasiłku chorobowego z ubezpieczenia wypadkowego wypłacanego przez ZUS. W tym celu zakład pracy musi przekazać do ZUS oryginał protokołu wypadkowego, opatrzony oryginalnymi pieczątkami zakładu pracy i pieczątkami imiennymi oraz podpisami osób sporządzających te dokumenty.

Podstawa prawna:

reklama

Aktualizacja: 09.12.2008

Autor:

specjalista w zakresie ubezpieczeń społecznych

Źródło:

INFOR
Umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne29.90 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

RESET2 Sp. z o.o.

RESET2 Sp. z o.o. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »