| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP > Wypadki przy pracy i choroby > Postępowanie w sprawie o wypadek przy pracy

Postępowanie w sprawie o wypadek przy pracy

Pracownik, który uległ wypadkowi przy pracy lub świadek takiego wypadku powinien niezwłocznie powiadomić o zdarzeniu bezpośredniego przełożonego osoby poszkodowanej. Jak dokładnie wygląda w takiej sytuacji procedura dochodzenia odszkodowania i kiedy przyznawane odszkodowania są najwyższe?

Należy podkreślić, że od każdej decyzji ZUS przysługuje poszkodowanemu, bądź jego najbliższym odwołanie.

Jeżeli świadczenia przyznane przez ZUS są niewystarczające w odczuciu poszkodowanego lub jego rodziny mają oni prawo do świadczeń uzupełniających od pracodawcy.

Forum Kadry

Pracodawca odpowiada bowiem za wypadek przy pracy na zasadach ogólnych kodeksu cywilnego. Pracownik, który doznał uszczerbku na zdrowiu w wyniku wypadku przy pracy może skierować roszczenie o zadośćuczynienie, odszkodowanie i rentę do pracodawcy. W tym celu powinien w pierwszej kolejności wezwać do zapłaty pracodawcę. Pracodawcy są najczęściej ubezpieczeni. Dlatego zazwyczaj przekazują sprawę do rozpatrzenia ubezpieczycielowi. Zatem to ubezpieczyciel wypłaca odpowiednie kwoty poszkodowanym w wypadku.

Jeżeli pracodawca bądź ubezpieczyciel odmówią wypłaty świadczeń bądź wypłacą ich część, poszkodowany lub jego najbliżsi mogą skierować sprawę na drogę postępowania sądowego.

To właśnie w postępowaniu sądowym wypłacane są poszkodowanym najwyższe kwoty z tytułu zadośćuczynienia, odszkodowania i renty.

Jakie są rodzaje wypadków przy pracy?

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Mizera

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »