| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP > Ochrona indywidualna > Bezpieczeństwo pracy zimą

Bezpieczeństwo pracy zimą

Ekipy naszych pracowników będą wykonywać krótkotrwałe roboty w okresie zimowym (od kilku tygodni do kilku miesięcy w jednym miejscu) w tzw. otwartym terenie. Do miejsca pracy pracownicy będą przywożeni i odwożeni każdego dnia. Ochronę miejsca wykonywania robót zlecimy firmie wyspecjalizowanej. Na co powinniśmy zwrócić uwagę aby być w zgodzie z przepisami bhp?

Pracodawca musi pamiętać o odpowiedniej temperaturze w miejscu pracy, zabezpieczeniu pracowników w razie pracy na zewnątrz oraz posiłkach profilaktycznych i napojach.

W pierwszej kolejności należy opracować a następnie zrealizować plan zagospodarowania miejsca wykonywania robót. W ramach zagospodarowania miejsca wykonywania robót należy w szczególności uwzględnić:

  • ogrodzenie lub w inny sposób wyznaczenie terenu prowadzenia robót,
  • miejsca ustawienia np. kontenerów:
    – w których będą urządzone stanowiska pracy kierownictwa robót,
    – przeznaczonych na pomieszczenia socjalne i higienicznosanitarne,
  • wyznaczenie dróg komunikacyjnych dla sprzętu oraz ciągów pieszych,
  • wyznaczenie i oznakowanie stref niebezpiecznych,
  • odpowiednio do warunków miejscowych zapewnienie:
    – zasilenia w energię elektryczną,
    – możliwość korzystania z wody bieżącej (zimnej i ciepłej)
  • odprowadzenie ścieków.

Pomieszczenia pracy

W pomieszczeniu administracyjnym temperatura nie może być niższa niż 18°C. W pomieszczeniu socjalnym będącym szatnią okryć zewnętrznych oraz miejscem do ogrzania się temperatura nie może być niższa niż 16°C. Pomieszczenie socjalne powinno być wyposażone w urządzenia do podgrzewania posiłków. Pomieszczenia administracyjne i socjalne powinny być zabezpieczone np. wiatrołapem przed bezpośrednim napływem chłodnego powietrza z zewnątrz (w trakcie otwierania drzwi). Wykonujący pracę na świeżym powietrzu powinni być zaopatrzeni w odpowiednią odzież ochronną i roboczą. Wydana pracownikom odzież powinna:

  • posiadać właściwości ochronne,
  • posiadać właściwości użytkowe,
  • być estetyczna by nie powodować dyskomfortu u użytkownika,
  • odpowiadać wymaganiom określonym w Polskich Normach jej dotyczących.
reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Skuteczne cv

Przygotowujemy do zmiany pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »