| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP > Ochrona indywidualna > Bezpieczeństwo pracy zimą

Bezpieczeństwo pracy zimą

Ekipy naszych pracowników będą wykonywać krótkotrwałe roboty w okresie zimowym (od kilku tygodni do kilku miesięcy w jednym miejscu) w tzw. otwartym terenie. Do miejsca pracy pracownicy będą przywożeni i odwożeni każdego dnia. Ochronę miejsca wykonywania robót zlecimy firmie wyspecjalizowanej. Na co powinniśmy zwrócić uwagę aby być w zgodzie z przepisami bhp?

Pracodawca musi pamiętać o odpowiedniej temperaturze w miejscu pracy, zabezpieczeniu pracowników w razie pracy na zewnątrz oraz posiłkach profilaktycznych i napojach.

W pierwszej kolejności należy opracować a następnie zrealizować plan zagospodarowania miejsca wykonywania robót. W ramach zagospodarowania miejsca wykonywania robót należy w szczególności uwzględnić:

  • ogrodzenie lub w inny sposób wyznaczenie terenu prowadzenia robót,
  • miejsca ustawienia np. kontenerów:
    – w których będą urządzone stanowiska pracy kierownictwa robót,
    – przeznaczonych na pomieszczenia socjalne i higienicznosanitarne,
  • wyznaczenie dróg komunikacyjnych dla sprzętu oraz ciągów pieszych,
  • wyznaczenie i oznakowanie stref niebezpiecznych,
  • odpowiednio do warunków miejscowych zapewnienie:
    – zasilenia w energię elektryczną,
    – możliwość korzystania z wody bieżącej (zimnej i ciepłej)
  • odprowadzenie ścieków.

Pomieszczenia pracy

W pomieszczeniu administracyjnym temperatura nie może być niższa niż 18°C. W pomieszczeniu socjalnym będącym szatnią okryć zewnętrznych oraz miejscem do ogrzania się temperatura nie może być niższa niż 16°C. Pomieszczenie socjalne powinno być wyposażone w urządzenia do podgrzewania posiłków. Pomieszczenia administracyjne i socjalne powinny być zabezpieczone np. wiatrołapem przed bezpośrednim napływem chłodnego powietrza z zewnątrz (w trakcie otwierania drzwi). Wykonujący pracę na świeżym powietrzu powinni być zaopatrzeni w odpowiednią odzież ochronną i roboczą. Wydana pracownikom odzież powinna:

  • posiadać właściwości ochronne,
  • posiadać właściwości użytkowe,
  • być estetyczna by nie powodować dyskomfortu u użytkownika,
  • odpowiadać wymaganiom określonym w Polskich Normach jej dotyczących.
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Łątkowski

Adwokat kościelny, Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK