| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP > Słownik > Służba bezpieczeństwa i higieny pracy

Służba bezpieczeństwa i higieny pracy

Służba bezpieczeństwa i higieny pracy doradza pracodawcy w zakresie bhp. Służbę taką muszą utworzyć pracodawcy zatrudniający więcej niż 100 pracowników. 

Na służbę składają się wyodrębnione komórki organizacyjne jednoosobowe lub wieloosobowe. Pracodawca ustala liczbę pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy. Pracodawca zatrudniający:

  • od 100 do 600 pracowników tworzy wieloosobową lub jednoosobową komórkę albo zatrudnia w tej komórce pracownika służby bhp w niepełnym wymiarze czasu pracy,
  • ponad 600 pracowników zatrudnia w pełnym wymiarze czasu pracy co najmniej jednego pracownika służby bhp na każdych 600 pracowników.

Pracowników tej służby zatrudnia się na stanowiskach inspektorów, starszych inspektorów, specjalistów oraz głównych i starszych specjalistów do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy.

Do zakresu działania służby bhp należy przede wszystkim:

  • przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp,
  • informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych,
  • sporządzanie i przedstawianie analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
  • prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych,
  • współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a także ze społeczną inspekcją pracy oraz z zakładowymi organizacjami związkowymi,
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Jankowski

Przedsiębiorca, Partner Zarządzający Cafe Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »