| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP > Bezpieczeństwo pracy > Czy muszę zatrudnić inspektora ochrony przeciwpożarowej?

Czy muszę zatrudnić inspektora ochrony przeciwpożarowej?

Jestem małym pracodawca i przestraszyły mnie ostatnie zmiany z zakresu bhp. Czy to prawda, że muszę zatrudnić inspektora ochrony przeciwpożarowej.

Tak to prawda. Od 18 stycznia 2009 r. każdy pracodawca musi wyznaczyć osoby odpowiedzialne za udzielenie pierwszej pomocy, ewakuację oraz ochronę przeciwpożarową. 

Wyznaczony pracownik musi posiadać odpowiednie kwalifikacje, m.in. wykształcenie co najmniej średnim, ukończenie szkolenia z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Pracodawca będzie musiał przekazywać pracownikom informacje o osobach wyznaczonych do udzielania pierwszej pomocy, wykonywania czynności w zakresie ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji podwładnych. Informacje powinny obejmować ich imię i nazwisko, miejsce wykonywania pracy oraz numer telefonu służbowego lub innego środka komunikacji elektronicznej.

Zobacz serwis: Szkolenia BHP

Przepisy nie zobowiązują firm, do zatrudniania wyznaczonych pracowników na pełen etat. Osoba wyznaczona np. do wykonywania czynności z zakresu ochrony przeciwpożarowej może być zatrudniona na część etatu.

Musi być to pracownik, a nie np. osoba zatrudniona na podstawie umowy zlecenia.

Podstawa prawna: Kodeks pracy

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Onwelo

Onwelo to nowoczesna polska spółka technologiczna, która specjalizuje się w budowaniu innowacyjnych rozwiązań IT dla firm z branży finansowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, farmaceutycznej oraz FMCG.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK