| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP > Bezpieczeństwo pracy > Czy muszę zatrudnić inspektora ochrony przeciwpożarowej?

Czy muszę zatrudnić inspektora ochrony przeciwpożarowej?

Jestem małym pracodawca i przestraszyły mnie ostatnie zmiany z zakresu bhp. Czy to prawda, że muszę zatrudnić inspektora ochrony przeciwpożarowej.

Tak to prawda. Od 18 stycznia 2009 r. każdy pracodawca musi wyznaczyć osoby odpowiedzialne za udzielenie pierwszej pomocy, ewakuację oraz ochronę przeciwpożarową. 

Wyznaczony pracownik musi posiadać odpowiednie kwalifikacje, m.in. wykształcenie co najmniej średnim, ukończenie szkolenia z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Pracodawca będzie musiał przekazywać pracownikom informacje o osobach wyznaczonych do udzielania pierwszej pomocy, wykonywania czynności w zakresie ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji podwładnych. Informacje powinny obejmować ich imię i nazwisko, miejsce wykonywania pracy oraz numer telefonu służbowego lub innego środka komunikacji elektronicznej.

Zobacz serwis: Szkolenia BHP

Przepisy nie zobowiązują firm, do zatrudniania wyznaczonych pracowników na pełen etat. Osoba wyznaczona np. do wykonywania czynności z zakresu ochrony przeciwpożarowej może być zatrudniona na część etatu.

Musi być to pracownik, a nie np. osoba zatrudniona na podstawie umowy zlecenia.

Podstawa prawna: Kodeks pracy

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Rzecznik Ubezpieczonych

Rzecznik Ubezpieczonych reprezentuje interesy osób ubezpieczających, ubezpieczonych, uposażonych lub uprawnionych z umów ubezpieczenia, członków funduszy emerytalnych, uczestników pracowniczych programów emerytalnych, osób otrzymujących emeryturę kapitałową lub osób przez nie uposażonych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »