| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP > Bezpieczeństwo pracy > Maksymalna temperatura w pracy

Maksymalna temperatura w pracy

Przepisy prawa pracy nie określają maksymalnej temperatury w pomieszczeniach pracy. W pomieszczeniach pracy należy zapewnić temperaturę odpowiednią do rodzaju wykonywanej pracy.

W przepisach została uregulowana tylko temperatura minimalna, jaka może być w pomieszczeniach, w których pracują pracownicy. Temperatura nie może być niższa niż 14°C chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają. Natomiast w pomieszczeniach biurowych minimalna temperatura nie może być niższa niż 18°C. Nie ma określonej temperatury maksymalnej, która powinna obowiązywać w pracy.

W pomieszczeniach pracy powinna być zapewniona wymiana powietrza wynikająca z potrzeb użytkowych i funkcji tych pomieszczeń, bilansu ciepła i wilgotności oraz zanieczyszczeń stałych i gazowych. Natomiast w pomieszczeniach pracy, w których wydzielają się substancje szkodliwe dla zdrowia, powinna być zapewniona taka wymiana powietrza, aby nie były przekraczane wartości najwyższych dopuszczalnych stężeń tych substancji.

Zobacz: Jak zarządzać bezpieczeństwem i higieną pracy?

W celu doprowadzenia do pomieszczeń pracy powietrza z zewnątrz można stosować klimatyzację lub wentylację mechaniczną. Klimatyzacja lub wentylacja nie może powodować przeciągów, wyziębienia lub przegrzewania pomieszczeń pracy. Pochodzący z wentylacji strumień powietrza nie może być skierowany bezpośrednio na stanowisko pracy. Maksymalna temperatura nawiewanego powietrza nie powinna przekraczać 70°C przy nawiewie powietrza na wysokości nie mniejszej niż 3,5 m od poziomu podłogi stanowiska pracy. W pozostałych przypadkach maksymalna temperatura nawiewanego powietrza nie powinna przekraczać 45°C.

Należy zapewnić odpowiednią konserwację urządzeń i instalacji klimatyzacyjnych i wentylacyjnych w celu niedopuszczenia do awarii. Obowiązkowe jest także zastosowanie systemu kontrolnego sygnalizującego stan zagrożenia, jeżeli awaria wentylacji może zagrażać zdrowiu pracowników w związku z wydzielaniem się w procesie pracy substancji szkodliwych dla zdrowia.

Przy stosowaniu w pomieszczeniach pracy wentylacji mechanicznej z recyrkulacją powietrza ilość powietrza świeżego nie powinna być mniejsza niż 10 proc. ogólnej ilości wymienianego powietrza.

Zobacz: Rozpoczynanie działalności a BHP

Podstawa prawna:

Art. 214 § 1 Kodeksu pracy
Par. 30 rozporządzenia z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (DzU z 2003 r. nr 169, poz.1650)

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Temperatura w miejscu pracy nie może być niższa niż 14°C chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają.
Temperatura w miejscu pracy nie może być niższa niż 14°C chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają.

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Olga Borkowska

Aplikant adwokacki, specjalista z zakresu postępowania cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »