| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP > Bezpieczeństwo pracy > Dobiega końca czas na uzupełnienie kwalifikacji bhp

Dobiega końca czas na uzupełnienie kwalifikacji bhp

Dobiega końca czas na uzupełnienie kwalifikacji bhp przez pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy. Ostateczny termin mija 30 czerwca tego roku.

Zmiany w kwalifikacjach, jakie spełniać muszą pracownicy służby bezpieczeństwa i higieny pracy, zostały wprowadzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2004 roku. Na jego mocy, pracownicy bhp zostali objęci ośmioletnim okresem przejściowym, który mija z końcem czerwca tego roku. W tym czasie pracownicy nieposiadający stosownych kwalifikacji mogli je uzupełnić. Niedostosowanie swoich kwalifikacji do wymaganych przez rozporządzenie, skutkuje utratą przez tych pracowników prawa do wykonywania zawodu pracownika bezpieczeństwa i higieny pracy lub wykonywania zadań tej służby.

Zobacz też: Wykaz chorób zawodowych

Rozporządzenie wprowadziło przepis, zgodnie z którym pracownikami bezpieczeństwa i higieny pracy mogą być osoby, które spełniają następujące wymagania kwalifikacyjne:
• inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba, posiadająca zawód technika bhp,
• starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca zawód technika bhp oraz co najmniej trzy letni staż pracy w służbie bhp lub wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bhp albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
• specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bhp albo studia podyplomowe w zakresie bhp oraz co najmniej jeden rok stażu pracy w służbie bezpieczeństwa i higieny pracy,
• starszym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bhp albo studia podyplomowe w zakresie bhp oraz co najmniej trzy letni staż pracy w służbie bezpieczeństwa i higieny pracy,
• głównym specjalistą do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bhp albo studia podyplomowe w zakresie bhp oraz co najmniej 5-letni staż pracy w służbie bezpieczeństwa i higieny pracy.

Polecamy serwis: Szkolenia BHP

Pamiętać należy, iż utrata kwalifikacji do wykonywania zawodu pracownika bezpieczeństwa i higieny pracy, stanowi podstawę do rozwiązania przez pracodawcę stosunku pracy.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Alicja Moszyńska

Właścicielka firmy Architektura Biznesu: doradza MSP w zakresie budowania marki i kultury firmy, marketingu, negocjacji i obsługi klienta.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK